Čítate: Čo by mal každý vedieť o blogoch (aj v malých firmách)

3

Hrozno v pohari

Veľa ľudí sa zhoduje na tom, že mať blog je výhodné. Ledva sa firmy zmohli na nejakú tú internetovú prezentáciu a opäť je tu niečo nové? Môže blog priniesť mojej firme alebo mne ešte niečo? Úspech, informácie o zákazníkoch alebo dokonca finančný zisk?

Blogy sú na západe už zaužívaný nástroj firemnej komunikácie. Ako so zákazníkmi, tak i na vnútrofiremnej úrovni. Na úvod si však povedzme, čo to vlastne blog je. Na odpovede pôjdeme po krôčkoch.

Blog je určitý druh web stránky. Pred príchodom blogov musel každý, kto chcel mať svoju vlastnú prezentáciu na internete, vedieť programovať alebo niekoho za tento úkon zaplatiť. Od klasických web stránok sa blogy líšia technológiou, ktorá umožňuje ich jednoduchú aktualizáciu. Ťažisko blogov tak leží na novinkách, ktoré sú pravidelne a dynamicky dopĺňané. Klasické webové prezentácie mali pár statických stránok, pri ktorých takmer akákoľvek zmena vyžadovala programátora.

Blogy vznikli ako súkromné denníčky, kde sa na začiatku písali súkromné skúsenosti. S postupom času sa zistilo, že sa toto dá využiť i na písanie správ, noviniek, prípadne recenzií produktov. Dnes je vlastne akýkoľvek informačný server založený na takzvanej blogovacej platforme.

Nenechajte sa odradiť slovom denníček. V skutočnom živote je to viac-menej výsadou žien. Vo svete blogov a blogovania sú muži väčšinou tí, ktorí blogy píšu. Aké obtiažne je písať na blog? Pokiaľ viete napísať e-mail, máte všetky predpoklady k tomu, že budete vedieť písať i blog. Áno, prispievať na blog je naozaj také jednoduché.

Firemní marketéri si uvedomili, že je to spôsob, ako pritiahnuť čitateľov na svoju web stránku. Napríklad firma predávajúca elektrospotrebiče asi nevymyslí každý deň nový spôsob, ako použiť ich prístroje. Na svojom blogu však môže písať tipy o tom, ako si zľahčiť každodenný život a navrhnúť k tomu vhodný produkt. Veľká nábytkárska firma si potom môže vytvoriť blog, na ktorom bude každý týždeň prezentovať nové kombinácie nábytku atď. Blogy tak majú funkciu prezentačnú, vzdelávaciu, marketingovú a, najmä, sociálnu.

Akými znakmi sa blogy odlišujú od bežných firemných stránok?

  1. Obsahovo – Najnovšie články sú vždy zobrazené ako prvé. Cieľom je poinformovať alebo vyriešiť konkrétnu situáciu.
    Blogy sú väčšinou schopné priniesť informáciu skôr ako “veľkí hráči” na trhu. Veľkým hráčom myslím napríklad noviny, kde musí článok prejsť nejakým procesom schvaľovania, korektúrou a až následne môže byť zverejnený. “Malý hráč” má preto výhodu – dozvie sa niečo zaujímavé a zverejní to niekedy i o pár dní skôr ako niekto “veľký”. Výhodu oproti tlačeným týždenníkom alebo mesačníkom už nemusím vyzdvihovať vôbec…
  2. Spôsobom šírenia – obsah web stránky je distribuovaný viacerými kanálmi. Pretože blog je  pravidelne aktualizovaný a čitateľ nechce o nič prísť, má obvykle k dispozícii možnosť prihlásiť sa k odberu noviniek cez e-mail alebo tzv. “RSS” kanály.
  3. Konverzáciou – príspevky bežných blogov nie sú ukončené bodkou autora. Pokračujú pod čiarou diskusiou čitateľov medzi sebou alebo aj s autorom. Tým sa vytvára nejaká komunita, väčšinou so vzťahom k autorovi.

Na záver pridávam ešte štatistiku z našich končín:

Aby Vám nič neuniklo, prihláste sa k odberu nových príspevkov cez RSS alebo e-mail.

Ak ešte náhodou neviete, čo je RSS, prečítajte si tento príspevok. Tiež Vás možno zaujíma i 7 dôvodov, prečo by ste sa mali prihlásiť k odberu cez RSS namiesto e-mailu.

(Obrázok k článku pochádza od Muffet.)

Zdieľajte radosť:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (3)

Chcem podakovat za tuto stranku. V blogovani som zaciatocnik a na webe je vela informacii a navodov ako blogovat, no som rada, ze som nasla tuto stranku, pretoze verim ze ma pomaly ale isto povedie k uspechu 🙂

Reaguj na tento komentár

@Soňa: Rado sa stalo. Keď budeš potrebovať pomôcť s niečím, vieš kam sa obrátiť 😉

Reaguj na tento komentár

@Soňa: Ja sa prikláňam k tomuto názoru.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »