Čítate: 7 dôvodov pre zanechávanie komentárov

9

Prečo zanechávať komentáre?

Čo získam pridaním komentáru? Oplatí sa to vôbec?

Presne pred mesiacom sme rozoberali ako si najviac užiť komentovanie na tomto blogu. Dnes sa pozrime na to, prečo sa oplatí komentovať na iných stránkach a čo z toho môže bloger získať.

V prípade pravidelných a kvalitných komentárov je to veľmi výhodná príležitosť na rozrastenie vlastného blogu a vlastnej značky. Tu je sedem bodov k úspešným a prospešným komentárom:

  1. Noví čitatelia pre váš blog
    Stratégia, na ktorú som sa veľmi nespoliehal, avšak práve ona ma najviac prekvapila: Zanechal som komentár na jednom blogu. Ten jediný komentár mi v daný deň priniesol na blog viac čitateľov ako mám denný priemer! Teoreticky je toto aj vec, ktorá pomáha vo vyhľadávačoch dosiahnuť prvých pozícií. Nebojte sa komentovať i na blogoch českých bratov a sestier 🙂 (Číta toto niekto z ČR?)
  2. Získanie pozornosti
    Ak pravidelne zanechávate komentáre u zavedeného blogera, je veľká pravdepodobnosť, že si vás všimne. Takto sa dostanete ľahšie napríklad k možnosti napísať na jeho blog hosťovský príspevok alebo blogera natoľko zaujmete, že sám od seba napíše o vašom projekte.
  3. Nesúhlaste alebo pridajte k príspevku niečo osobné
    Toto je myslím najľahšia vec, čo sa dá spraviť ak ste odborník a viete, o čom píšete. Či už to bude súhlasný príspevok alebo nie, nezabudnite na vysokú kvalitu komentára a prípadne pridajte svoje osobné skúsenosti. V každom prípade buďte slušní, milí a zamyslite sa, či náhodou neraníte toho na druhej strane. Prísť na blog niekoho citlivého a zanechať tam negatívny komentár vie každý patetický slaboch… Ak si nie ste istí, či viete pridať komentár s konštruktívnou kritikou, zavolajte si niekoho na pomoc.
  4. Podporte konverzáciu
    Každým
    komentárom pomáhate budovať komunitu na svojom obľúbenom mieste – či už je to fórum, blog alebo iné. Ak sa do konverzácií skutočne aktívne zapojíte, ľudia si o vás zvýšia mienku.
  5. Podporte autora príspevku
    Autor nového blogu sa niekedy cíti, ako by písal do čiernej diery. Najmä keď sa veľmi nevyzná v štatistikách a nevie, že jeho stránkou skutočne prejdu stovky ľudí pred tým, než niekto okomentuje. Vidíte nový blog? Komentujte! Napíšte o autorovi, že sa vám páči jeho práca! Buďte dobrí – môže vám to jedine pomôcť.
  6. Zvýšte povedomie o vás samých
    Ak budete na špecializovaných stránkach písať kvalitné komentáre, pomôže vám to k titulu odborníka v danej oblasti. Z čitateľov, ktorí budú zaujatí vašim príspevkom, sa stanú aj čitatelia vášho blogu.
  7. Získavajte priateľov
    Zanechať jeden komentár na blogu je ako povedať Ahoj! v reálnom svete. Z jednoduchého Ahoj! sa môže nakoniec stať pekný vzťah. Nebuďte teda zbabelec, vyjdite zo skrýše a začnite komentovať už dnes!

Jeden doplnok na záver

Pridávajte rozsiahle komentáre s nejakou myšlienkou. VYHÝBAJTE sa tomuto: “Pekné” alebo “Užitočné tipy”! To je naozaj veľmi primitívne a každého hneď napadne, že chcete len aby k vám na blog niekto prišiel. Pridajte radšej niečo užitočné, hodnotné a konverzujte.

Čo dodať? Poďme konverzovať! 😀

V prípade záujmu o ďalšie príspevky podobného charakteru si vyskúšajte môj RSS kanál alebo si stránku pridajte do záložiek a príďte v pondelok opäť!

(Obrázok od: Debby A)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (9)

Komentár pod článkom vždy poteší. Aj keď väčšina čitateľov nekomentuje, pri niektorých témach sa dá diskusia “vyprovokovať” veľmi jednoducho. Možno by sa na túto tému dal napísať zaujímavý článok 😉

Reaguj na tento komentár

Tak to zhrniem:

@Branko: Áno, diskusia sa dá “vyprovokovať” jednoducho. Momentálne som pri úvode do blogovania, kde je to skôr ako prednáška na škole, ku ktorej sa “žiaci”, žiaľ, málo vyjadrujú.

Do budúcna mám plán aj na článok a aj na praktickú ukážku zvýšenia komentárov a interakcie. Môžeš sa už teraz tešiť 🙂

Reaguj na tento komentár

Súhlasím s veľa vecami. Jednoznačne musím povedať, že mne nevadí keď sa niekto aj kriticky vyjadrí pri príspevkoch lebo kritika pomôže veci k prípadnému zlepšeniu…

Reaguj na tento komentár

@hotspaces: Konštruktívna kritika posunie človeka dopredu. Negatívny komentár nie. 😉

Reaguj na tento komentár

Pri kritických alebo negatívnych komentoch môže nastať aj situácia, kedy vás budú vaši čitatelia obhajovať. Napr. v jednom článku na mojom blogu, jedna čitateľka napísala, že cena jedného nášho seminára je “premrštená”.

Najprv som zareagoval ja (no nesnažil som sa ju presviedčať, že nemá pravdu, lebo to nemá význam – niekoho presviedčať 🙂

O niečo neskôr sa stalo, čo som tak trochu čakal 🙂 Spustila sa diskusia iných čitateľov, ktorá mi v konečnom dôsledku veľmi pomohla 🙂

Takže – určite to chce určitú dávku odvahy, pretože budú aj negatívne komentáre, no väčšinou to dopadne aj tak vo váš prospech 🙂

Mimochodom, tú diskusiu, o ktorej píšem nájdete tu: http://www.nlp-akademia.sk/nlp-aktualne/vase-presvedcenia-tvoria-vasu-realitu 🙂
Peter Sasín má blog, ktorý naposledy zverejnil: Koľko komplimentov denne dávate?

Reaguj na tento komentár

Určitě čtou i lidé z ČR (tedy minimálně aspoň jeden 🙂 ).
Já osobně jsem mile překvapen tímto blogem a jelikož se na svůj blog teprve připravuji, jsou pro mne všechny tyto myšlenky a články pravým zlatem. Děkuji tedy za všechny ty užitečné věci a těším se na další podnětné články.

Reaguj na tento komentár

Mojim názorom bolo , že propagácia firmy prostredníctvom blogu je strata času, no viď pracujem na prvom firemnom aj súkromnom blogu venujúcom sa marketingu, reklame a PR. Od januára 2014 spúšťam nový image webu s implementáciou blogu. Vďaka Martin za podnetný obsah, viacero z tvojích rád bude použitých.

Reaguj na tento komentár

@Jozef: Strata času je niečo rozbehnúť a potom sa tomu prestať venovať… pretože práve to môže byť moment tesne pred úspechom.

Samozrejme platí to aj opačne: Ak na základe pravidla 80/20 vidíte, že môžete energiu venovať efektívnejšie niekde inde, tak to robte 🙂

Reaguj na tento komentár

Myslim ze cena NLP seminarov je nenormalne premrstena.Pozeral som rozne ine seminare v zahranici.Ked nieco trebars tvrdia ,vedecky to dokazu vysvetlia ako to funguje.To NLP nedokaze pre jednoduchu vec nefunguje.Ak sa vam zije skvele vo vlastnej blbosti,nech sa paci kurz je skvely pre vas.Nlp seminare mi pridu ak ste videli smejdov tie iste manipulacie.Myslim ze nlp nema sancu splnit ludom to co slubuje.Aj ked ludia vo svojom vnutornom svete tomu veria,no vysledky neprichadzaju.Medialne je NLP podporovane no tam kde chyba kritika je nejaka chyba.J

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »