Čítate: Práve na konci to len začína

Čo my voláme začiatok je často koniec. A urobiť koniec znamená urobiť začiatok. Koniec je tam, odkiaľ začíname.
T.S.Eliot

Ako zakončujete vaše príspevky? Čo robia vaši čitatelia po tom, keď dočítajú článok na vašom blogu? Robia vlastne niečo?

Úspech vášho blogu je daný práve tým, čo robia vaši čitatelia po tom, keď dočítajú váš príspevok. Teda okrem písania na blog je tu ešte ďalší element.

Čitatelia sa delia na dve skupiny. Tí, čo len čítajú. A tí, čo čítajú a potom aj niečo urobia.

Ktorá skupina je lepšia? Žiadna, pretože naším cieľom je vzdelať čo najviac ľudí. Avšak je jasné, že z pohľadu “úspešnosti” a čo najväčšieho rozšírenia blogu je prospešná práve druhá skupina.

Takže ako spravíme z čitateľov ľudí, ktorí konajú?

Nespravíme. Pretože to, čo ľudia robia na internete, jednoducho iba odráža ich osobnosť. My tu nie sme na to, aby sme menili ľudí len preto, aby sme my mali úspech.

Čo môžeme teda urobiť?

Tu sú otázky, ktoré sa môžete spýtať sami seba. Zistíte tak, či oslovujete “konateľov”. Tým vám rastie blog a následne aj jeho úspešnosť.

  • Žiadate vašich čitateľov o niečo?
  • Je im jasné, čo majú urobiť?
  • Píšete veci hodné zdieľania s inými? Veci hodné “lajkovania” cez Facebook alebo “šérovania” inou cestou?
  • Majú užívatelia ľahké zdieľanie? Napríklad cez tlačidlá zdieľať na Facebooku, poslať e-mailom a podobne?
  • Ako čitateľov podporujete v komentovaní?
  • Stojí im za to urobiť niečo viac než len čítať?
  • Na záver: Dávate im otázky?

Upozornenie: Nechcite od čitateľa veľa. 1 vec je celkom dosť. Ak chcete, aby klikli na odkaz, nechcite po nich komentár. Ak chcete, aby príspevok zdieľali na Facebooku, nechcite po nich, aby ešte aj vyplnili dotazník.

Jednoduchosť, jednoduchosť, jednoduchosť… a opakovanie.

(Myslím, že toto má šancu stať sa mojim slávnym citátom.) 😀

Koniec tohto príspevku je len začiatkom toho, čo urobíte teraz vy.

Prajem vám požehnaný rok 2011!

P.S.: Ak náhodou patríte k skupine konateľov, pošlite prosím tento príspevok niekomu ďalej cez Facebook, e-mail alebo Twitter. Môžte na to použiť tlačidlá na “zdieľanie radosti” nižšie. 😉

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »