Čítate: Prečo končí väčšina blogov? (časť 1.)
1
Úspech je veľmi jednoduchý: Stačí sa zbaviť faktorov spôsobujúcich neúspech.
Ak blogujete len pre zábavu a nemáte žiaden hlbší cieľ, môžete túto a nasledujúcu časť úplne preskočiť. Vážne, choďte si radšej pozrieť niečo na YouTube alebo rozposlať ten reťazový e-mail aspoň 68 známym. Dnešný diel sa totiž, takisto ako nasledujúci, bude venovať tomu, ako doviesť blog k úspechu. Či už je to v množstve čitateľov, v jeho zárobkoch alebo inom.
Keďže pokračujete v čítaní, beriem to ako záväzok toho, že blog beriete aspoň trochu ako podnikanie. Už minule sme mali možnosť si určiť náš cieľ. Dnes sa pozrieme na tie polená, čo nám môžu občas spadnúť pod nohy.
Keďže pri budovaní blogu neexistuje nič ako okamžité uspokojenie, existujú aspoň cestičky zvyšujúce šancu na úspech. Stačí robiť viac správnych vecí, častejšie a vyvarovať sa tých nesprávnych.
Tiež je dôležité si uvedomiť, že existujú nejaké skratky k úspechu (ako automatizovaný systém na blogovanie alebo jeho doplnky), avšak akákoľvek snaha kopírovať cudzie výtvory nič neprinesie.
– Čo sa teda nedá zautomatizovať?
– Budovanie vzťahov.
Možno očakávate, že blog sa bude dať vytvoriť ako mávnutím čarovného prútiku a naplní sa návštevníkmi ako kráľovský bál. Asi vás teraz sklamem: Nie je to tak! Niekedy budú proti vám dokonca i nezávislé štatistiky, okolnosti alebo aj samotní čitatelia!
V modernej dobe internetu, Facebooku a podobných, je čestnosť dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Z dlhodobého hľadiska to prinesie väčší zisk pretože naláka lepších zákazníkov a odpudí tých, čo sa dajú ťažko uspokojiť.
Späť k téme: Prečo teda zlyháva väčšina blogerov?
1. Očakávanie okamžitých výsledkov
Veľa ľudí očakáva, že sa výsledok dostaví rýchlejšie ako vriaca voda z rýchlovarnej konvice a vzdajú sa pri prvej prekážke. Ak sa bavíme o blogoch, treba čas k úspechu počítať v mesiacoch, možno rokoch.
2. Je to viac ako len záľuba
Hobby je síce dôležitou prísadou blogovania, avšak netvorí väčšinovú prísadu. Niektorí si stále myslia, že svet sa dá ešte podmaniť a jediné, čo k tomu treba, je chuť. Niekomu sa síce podarí vybudovať úspešnú stránku len na základe perfektného obsahu. Väčšina ľudí však nebude mať také “šťastie”.
Súhlasím s tým, že niektoré časti tohoto procesu budú zábavné. Nadšenie z procesu môže minimalizovať alebo dokonca úplne zahubiť jedného protivníka: Možnosť vzdať sa.
Stále však treba myslieť na to, že blog je ako podnikanie: Ak sa mu vážne nebudete venovať, budú aj výsledky len takou zábavnou súčasťou 🙂
3. Žiaden plán
Toto má súvislosť s bodom 2: Čomu sa chcem venovať? O čom má byť môj blog? Je to SEO, je to návod na blogovanie pre začiatočníkov alebo je to môj denníček? Nejasný plán je to isté čo plán nijaký!
Možno vám potrvá pár dní alebo dokonca týždňov, kým spustíte svoj prvý blog. Na tom nie je nič zlé. Je to proces učenia sa a príprav. Keď budete spúšťať svoj druhý alebo tretí blog, bude to záležitosť pár hodín. So skúsenosťami to pôjde ako po masle 🙂
Hlavne: Nestraťte z dohľadu cieľ a uvedomte si, že práve z malých krôčkov sa skladá cesta i na tú najvyššiu horu sveta. Nesnažte sa “odfláknuť” časť, kde sa nachádzate práve teraz. I táto časť je súčasťou niečoho väčšieho.
Už minulý týždeň sme si stanovili cieľ. Máme tak k dispozícii niečo, čo odlíši ten náš blog od zvyšku. Keď máme predstavu o cieli, stačí už len pridať plán cesty a vydať sa po nej 🙂 Tomuto sa ešte v budúcnosti povenujem detailnejšie.
Ďalšia časť zodpovedá aj otázku, prečo je na internete veľa zabudnutých blogov s kvalitným obsahom.
Ak vás po tomto zahrievacom kole napadlo, prečo skončil blog váš alebo niekoho známeho, pridajte komentár. Tiež si radi prečítame vaše názory na to, prečo končia iné podnikania.
(Obrázok od Muffet)
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Preklad pluginu do slovenčiny: Subscribe to Double-Opt-In Comments verzie 2.7
Nasledujúci príspevok na stránke: Prečo končí väčšina blogov? (časť 2.) »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.
Môj blog sa počtom článkov blíži k číslu 500 a je starý približne 4 roky. Nezarobil som na ňom ani korunu a stále som s ním spokojný, aj keď čítanosť sa pohybuje od počiatočných cca 20 po dnešný priemer 50 za deň, lebo blog v istom zmysle, plní aj funkciu istej sociálnej skupiny, ako je to napríklad na facebooku.
Po čase sa okolo blogu zoskupujú ľudia podobných názorov, alebo záujmov a zvyknú si na seba, stanú sa z nich známy, aj keby sa poznali len podľa niku. Napriek všetkému, alebo práve preto, považujem takýto blog za úspešný.
Niektoré zásady sa mi darí dodržiavať, niektoré nie. Považujem za dôležitý aj časový faktor, to že už je to takmer historická zbierka “rukopisov”, z ktorých mnohé nestrácajú na, svojej beletristickej aktuálnosti. Stačí to?
Reaguj na tento komentár