Čítate: Prečo propagujem RSS, keď jeho odberatelia potom nemusia chodiť na môj blog?

Prečo propagujem RSS, keď jeho odberatelia potom nemusia chodiť na môj blog?

Nie je všetko zlato čo sa blyští.

Toto ma napadlo, keď som sa po nejakom čase spätne obzrel na moju stránku. RSS síce mám, ale otázna je jeho hodnota pre mňa ako autora blogu. Pred založením stránky som sa zamýšľal aj nad tým, či ho vôbec nejako budem propagovať. Ako vidím RSS dnes:

Nehádžte perly sviniam!
Biblia, Evanjelium Podľa Matúša 7:6

Naozaj si začínam myslieť, že RSS využívajú len veľmi zdatní ľudia. Zdatní samozrejme myslím v oblasti IT.

Prečo zasielam celé znenie článku cez RSS? Veď tak nikoho neprilákam na môj blog! Prečo nezašlem len prvých pár slov a neumiestnim tam odkaz na celý článok?

Možno ste si už všimli, že mám RSS vo veľkej obľube. Vďaka nemu môžem odoberať a čítať to, čo ma zaujíma a mať v tom dokonalý prehľad. Výber RSS čítačky je však téma na inú sériu…

Práve RSS môže byť zdrojom frustrácie u začínajúcich blogerov. Po nejakom čase vidíte, že sa počet odberateľov cez RSS zväčšuje. Raz ich pribudne 10, inokedy 5 a v neposlednom rade sa použije RSS na to, prečo bolo stvorené: zobrazí náhľad na môj príspevok na inej stránke.

Analytické nástroje však ukazujú, že počet návštevníkov priamo na stránke ostáva rovnaký… Dlhý čas sa ich množstvo nezvyšuje. Ani komentáre nepribúdajú. Normálne to vyzerá, že s našimi blogmi iba strácame čas. Najlepším riešením sa javí to zabaliť, zrušiť a všetko vymazať.

Potom som si uvedomil, že nič nie je stratené: Veď čitatelia cez RSS (ďalej ich označujem ako “odberatelia”) sú tiež čitatelia. Napriek tomu, že sa v štatistikách nezjavujú ako bežní návštevníci, dá sa povedať, že to sú vlastne nejakí strážni anjeli stránky: Sú tu, ale skoro nikto ich neeviduje.

Každý, kto má problém s množstvom návštevníkov na stránke, urobí dobre keď si uvedomí nasledovné:

1. Čitatelia cez RSS sú neoceniteľní

Veľa ľudí si myslí: RSS kanál je úplná zbytočnosť! Načo mu vôbec venujem pozornosť?

Málo ľudí však vie: Dobrí a skúsení blogeri hľadajú inšpiráciu práve v RSS čítačkách. Najväčšiu propagáciu nám robia práve čitatelia cez RSS. Množstvo denných návštevníkov je teda skutočne druhoradé. Odberatelia RSS kanálov sú tak pre blogerov pravé zlato!

2. Čitatelia cez RSS sú loajálni

Túto metódu síce nikomu neodporúčam, ale funguje: Dnes si vytvorím čitateľskú základňu cez RSS. Potom sa na blogovanie “vykašlem”. Doménu aj blog si síce nechám, ale nič tam nebudem dopĺňať. Po nejakom čase sa “prebudím”, začnem opäť písať a – čuduj sa svete – odkiaľ prídu prví návštevníci? Áno, je to RSS! Značka: Otestované!

3. Čitatelia cez RSS sú vplyvní

Napriek tomu, že RSS používa málo ľudí, sú s veľkou pravdepodobnosťou technicky gramotní a vplyvní. Je pravdepodobné, že majú blogy, používajú Facebook, instanté správy alebo záložkovacie služby.

Práve toto ich robí veľmi významnými. Keď sa im niečo zapáči, sú schopní novinku veľmi rýchlo rozšíriť po internete.

4. Čitateľ cez RSS je lepší ako jednorázový návštevník

Práve tu sa dostávame k jadru veci.

Vždy ma poteší, keď si niekto tento blog pridá do svojej čítačky. Taký čitateľ je potom pre blogera oveľa lepší ako ten, kto sa sem iba raz pozrie a už sa viacej neukáže.

Keď sa tak nad tým zamýšľam: Je naozaj lepšie, keď čitateľ cez RSS nevidí a nekliká na tie pekné reklamy, čo mám na blogu? Veď tak nič nezarobím!

Umiestnenie reklamy do RSS je jedným z riešení. I bez neho má však odberateľ z dlhodobého hľadiska väčšiu cenu ako ten, kto sa so mnou nemôže spojiť, pretože nemám RSS kanál. Dôvody:

5. Čitateľ cez RSS chápe moju značku ako silnejúcu

Každý, kto si ma pridá do svojej čítačky, to robí dobrovoľne. Akonáhle som tam, stávam sa zdrojom vplyvu na daného človeka. Tým si prakticky tento nový odberateľ žiada odo mňa niečo viac: inšpiráciu, nové informácie, chce sa niečo naučiť alebo komunikovať.

Vždy keď odteraz uverejním nový príspevok, ho uvidí. Prečíta si niečo, čo som napísal a mám možnosť si prehĺbiť vzťah, dôveru a vplyv na neho.

I keď sa tento postup nevypláca z krátkodobého hľadiska (z pohľadu inzercie na stránke), z dlhodobého to môže mať celkom hodnotný výstup.

6. Od čitateľov k vplyvu

Pri tomto bode už asi chápete, že merať úspech blogu podľa množstva návštevníkov, prezretých stránok alebo komentárov asi nemá veľmi zmysel. Ich počet je zmerateľný veľmi ľahko.

Na druhej strane som rád, že som od spustenia blogu nepadol ani jeden deň “na nulu”. Tento článok dokončujem len pár minút po polnoci a aha – jeden z článkov už bol prečítaný dvakrát…

Netvrdím, že návštevníci priamo na blogu sú nedôležití. Práve naopak. Bez nich by som nezískal žiadneho “odberateľa”. Každá forma doručenia obsahu čitateľovi je vynikajúca. Čo je lepšie je však tá komunita a vzťah, ktorý sa na blogu vytvorí.

Denní návštevníci môžu blogu zarobiť priamo – klikaním na reklamu. Odberatelia sú však ľahšie ovplyvniteľní a tým pádom potencionálne viac profitabilní.

7. Od vplyvu k zárobku

Už to začína byť zaujímavé, že ano? Priame zárobky cez reklamu na blogu sú pekné. Fungujú však len v prípade, že máte tisíce alebo desaťtisíce návštevníkov denne. Potenciál nepriamych zárobkov je ale oveľa väčší.

Práve vďaka blogu sa môžeme ako blogeri dostať ku konzultáciám, písaniu kníh, školeniam, predaju produktov a ďalším aktivitám.

Čím viac ľudí máme v zóne vplyvu, tým vyššia je šanca monetizácie nepriamym spôsobom.

Odberateľ nemusí chodiť na váš blog vždy, keď sa tam objaví nový článok. Ak mu však poskytnete skvelý obsah, verte tomu, že keď jedného pekného dňa bude potrebovať najať konzultanta na blog alebo tému, ktorej sa váš blog venuje, budete prvý, za kým pôjde.

Sústreďme sa preto na zisk, nie na pozorovateľov!

Malá poznámočka na záver:

Technický blog pritiahne viac odberateľov

Čím má človek bližšie k práci s počítačom, tým je vyššia šanca, že použije RSS. To znamená, že daný web pritiahne priamo na svoje stránky menej návštevníkov, zato čísla odberateľov a ich percento na podiele čitateľov bude veľké.

Platí to samozrejme aj naopak. Blogy, čo sa venujú témam vzdialeným “počítačovaniu”, budú mať menej odberateľov a viac ľudí na svojich stránkach.

Tiež si uvedomte, že RSS nie je ničiteľom návštevníkov: Aj odberateľ sa rozhodne raz za čas komentovať, hlasovať v ankete alebo si príde prečítať to, čo ostatní…

A prečo teda nezašlem len prvých pár slov a neumiestnim do RSS kanála odkaz na celý článok? Pretože si mojich odberateľov vážim a viem z vlastnej skúsenosti, že keď som v RSS čítačke, nechcem sa prepínať inam len preto, aby som si niečo prečítal.

Ďakujem aj touto cestou všetkým odberateľom môjho RSS kanála! Som rád, že vám môžem poskytovať kvalitné informácie a umožňujem vám tak nahliadnuť do zákulisia budovania a prevádzkovania vlastného úspešného blogu.

Chcete niekomu dať vedieť, aké starosti ste mali na začiatku blogovania a ako ste ich vyriešili? Príďte napísať hosťovský príspevok na tento blogKontaktujte ma a určite dáme niečo dokopy.

O týždeň sa pozrieme na to ako postupovať, aby blog nezarobil ani jeden cent.

Ďalšia anketa na stránke bude zameraná práve na to, koľko z nás RSS aktívne používa. V súčasnej ankete si zahlasujte za to, ako sa “pohybujete” po stránkach, respektíve blogoch.

(Obrázok od Vicki’s Nature)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »