Čítate: Zadarmo nikdy viac

3

Keď ste v niečom dobrí, dostanete kopy žiadostí o pomoc, konzultácie, rady atď. Samozrejme zadarmo.

  • Martin, budem najlepší študent…
  • Martin, si jediný, kto mi môže pomôcť dostať sa nad vodu…
  • Martin, všetko je to pekné, ale aj tak si myslím, že by to malo byť free…

Potom sa rozhodnete dávať. Rozdávate, rozdávate, rozdávate… a viete, čo z toho?


NIČ!

Lepšie povedané – v niektorých prípadoch sú títo ľudia nočné mory! Nebudem rozoberať detaily, ale počítajte s tým, že ak dáte niekomu niečo zadarmo, tak to bude podľa príslovia:

Podajte niekomu prst a vezme vám celú ruku.

Po čase zistíte, že dávať niekomu niečo zadarmo nikomu nepomôže. Takže si dávam zásadu – nič zadarmo. Pretože:

  1. Musíte ísť “s kožou na trh”. Musíte do svojho úspechu niečo zainvestovať, aby ste si to “cenili”. Keď dostanete niečo zadarmo – komu to pomôže, keď to nikdy nepoužijete???
    Keď budete musieť predať svoj televízor a začať sa stravovať doma, aby ste si kúpili nejaký kurz, konzultáciu alebo niečo iné, tak vtedy budete úspešní, pretože niečo pre váš úspech aj spravíte. Pretože budete chcieť späť váš televízor a budete chcieť znova začať chodiť do reštaurácií.
  2. Musíte sa naučiť, že to vždy nebude ľahké. Keby to bolo jednoduché, tak sme všetci miliardári. Viem, že teraz asi peniaze nemáte. Väčšina ľudí, čo začala podnikať nemali žiadne. Práve to je to, čo vás posilní pre “beh na dlhú trať”.
    Kto vám pomôže, keď budete v tejto situácii: Podnikáte. Máte zamestnancov, ktorí chcú výplatu. Máte kancelárie, za ktoré treba platiť nájom. Okrem toho máte aj zlý rok… ako sa prenesiete cez takú situáciu potom, keď budete musieť zaplatiť nielen seba, ale aj ďalších a ďalším??
    Začať bez peňazí a učiť sa systémom pokus-omyl vás pripraví na ťažké časy, do ktorých sa váš biznis dostane. Každý sa do nich raz dostane…
  3. Nápady sú nanič… pokiaľ ich nezačnete realizovať. Dovtedy majú hodnotu nula-nula-nič. Keď budete úspešní, ľudia za vami budú chodiť, že by boli radi, keby ste zrealizovali ich myšlienku a rozdelili sa s nimi o zisk.
    Uvedomte si, že myšlienky a nápady má každý. Ak máte skvelý nápad, tak máte asi 3 mesiace na to, kým to napadne niekoho iného. Áno, vidíte dobre 3 mesiace od NErealizácie nápadu = premeškaná príležitosť.
    Každý úspešný človek má nielen svoje nápady, ale aj nápady ľudí, s ktorými spolupracuje = veľa nápadov. Ich robenie je to, čo prináša úspechy.
  4. Už dnes toho dostávate zadarmo veľa! Skúste si vytlačiť všetky príspevky z rozhľadne… budú to stovky a stovky stránok – a to nepočítam videá a rozhovory s rôznymi ľuďmi!
    Máte k dispozícii návod na inštaláciu WordPressu, máte k dispozícii knihu o 61 pluginoch pre WordPress (obe získate tu), máte k dispozícii marketingové príspevky, rady k začiatkom blogovania, projekt Booster pre raketový štart vášho blogu, tipy v e-mailovom spravodajcovi a tak ďalej. Takže takéto zadarmo stále existuje. Pokiaľ si však nezaložíte blog s dobrými cieľmi, tak zo zarábania na internete nebudete mať nič aj keby ste vymysleli ďalší Google.

Chcem, aby ste boli úspešní

Skúsenosti ukazujú, že dávať ľuďom zadarmo kurzy, konzultácie, robenie ich nápadov a stávaním sa charity nikoho nepredurčuje k úspechu. Nedáva to základy k tomu, aby bol niekto úspešný z dlhodobého hľadiska.

Takže zadarmo nikdy viac.

A aké máte vy skúsenosti s dávaním „zadarmo“?

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (3)

Zdravim Ta Martin,

tak tento Tvoj clanok je fakt dobry! samozrejme aj ostatne su dobre;) Mas vynikajucu schopnost prehovorit do mojich vlastnych myslienok. Obdivujem Tvoju moznost najst si cas na realizaciu tohto osobneho blogu, tym ze ich dostavas takto na web je pre nas, co takto zmyslame, skvele z pohladu uzavretia tejto myslienky/temy u nas vo vnutri seba. Ano je pravda ze celkovo ty sam mas z toho nic-nulu, ale toto pozitivum voci ostatnym sa Ti verim vrati so ziskom, ked nie priamo tak nepriamo, ked nie na tomto svete tak na druhom. Nie je to sice kniha co pises, ale zanechavas za sebou historicku stopu tak ako kedysi ine osobnosti tohto sveta. Drzim palce, len tak dalej…

Ak Ti mozem dat jednu radu tiez zadarmo tak pouzi na svojom blogu tento plugin
http://wordpress.org/extend/plugins/tinymce-advanced/
a zarovnavaj text svojich prispevkov do bokov, myslim ze aj v tvojom pripade to bude viac lahodit oku citatela nez rozstrapkane konce riadkov 🙄

Reaguj na tento komentár

@MarekG: Ahoj Marek,

ďakujem za pozitívnu kritiku… inak ako naznačujem v článku – keby si moje príspevky zobral a vytlačil, tak z toho bude niekoľko sto stranová kniha 🙂

Ďakujem za radu na plugin, ale v mojom prípade ostanem pri súčasnom zarovnaní, pretože “rozstrapkané” konce riadkov pridávajú rozmanitosť a zaujímavosť. Zarovnanie do bloku by hrubým spôsobom narušilo čitateľnosť textu. Zarovnať text do bloku nie je vôbec jednoduché a aby to bolo efektívne, tak treba rozdeľovať slová. To je zase vec, ktorú žiaden program nedokáže obhospodáriť automaticky. Tiež rôznorodosť zobrazovania v rôznych prehliadačoch hovorí proti zarovnávaniu do bloku.

Takže ak o pár rokov budú technológie, ktoré dokážu inteligentne a automaticky rozdeľovať slová pri zarovnávaní, dám tomu šancu. Dovtedy len dodávam: Nech žijú “rozstrapkané” konce riadkov 😎

Reaguj na tento komentár

Páči sa mi článok Nikdy viac zadarmo. ako komentár použijem vlastnú skúsenosť: ľudia (zvyčajne fyzicky pracujúci) odo mňa často chceli zadarmo hocičo – ale hlavne službu (pretože pracujem aj duševne) a ja sa pýtam: ako príde k tomu duševne pracujúci, aby zadarmo dával svoje služby? Napokon, ak človek dostane niečo zadarmo, vôbec si to neváži. Preto som aj ja prestala dávať zadarmo a verte, odvtedy šetrím časom a hlavne energiou, ktorú využívam v činnostiach, za ktoré som primerane ohodnotená a výsledok prináša efekt na jednej aj druhej strane, preto je potrebné, aby si každý uvedomil, čo je duševné vlastníctvo a vážil si ho. Je to pridaná hodnota osobnosti.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »