Čítate: Prečo milovať konkurenciu?

5

Ktokoľvek môže mať auto namaľované v akejkoľvek farbe chce, pokiaľ je to čierna.
Poznamenal Henry Ford o svojom Modele T

Na blogu uverejňujem články a svoje rokmi získané skúsenosti. Tie môže potom každý použiť a založiť si napríklad ďalší blog o blogovaní. Tak si vlastne „vyrobím“ konkurenciu a tá to môže „použiť proti mne“.

Konkurencia nám naháňa husiu kožu. Vždy dúfame, že sme tí jediní, koho napadla tá geniálna vec a že práve to nás robí jedinečnými.

Niekedy to je pravda a treba si uvedomiť, prečo naša konkurencia číta náš blog.

1. Vy vediete, oni nasledujú

Keď urobíte niečo ako prvý, ste považovaný za toho, kto má nápady. Že majú rovnaký nápad o štyri týždne všetky ostatné blogy? No a čo – vy ste to vymysleli. O niekoľko rokov budú poukazovať práve na vás, že to je vynálezca tej skvelej myšlienky. Viete ktorej – tej, čo sa musí každý zúčastniť, aby sa o ňom nehovorilo ako 100 rokov za opicami 🙂

Ak konkurencia urobí to isté – no a čo? Vy ste to urobili ako prvý a zároveň najlepšie. Ako najlepšie myslím, že ste na tom zarobili ako prvý.

Nebojte sa vyložiť karty na stôl. Nie ste ten, čo nasleduje. Ste ten, čo udáva smer. A idete tam, kde ešte nikto nebol.

2. Konkurencia inšpiruje k novým veciam

Do dnes by sme písali klinom na kamenné doštičky, keby niekto neprišiel s novým nápadom použiť grafit a papyrus. Potom to bolo pero a papier a dnes je to klávesnica a počítač. A je celkom možné, že našim vnúčatám budú klávesnica s počítačom pripadať ako nám grafit a papyrus…

Bez konkurencie by také nič nevzniklo, pretože by nikto nepotreboval nič zlepšovať.

Pretože máte konkurenciu, musíte napredovať. Nemôžete zaspať na vavrínoch, pretože je tu niekto, kto robí to isté čo vy, len na to nalepí nejakú novú vecičku a tým to celé vylepší. Niekto iný príde s úplne novým nápadom, ktorý zmení celú hru. To je vlastne veľmi dobré, pretože

  • život už viac nebude nudný
  • a váš biznis už nebude stagnovať

3. Konkurencia znamená odlíšenie sa

Predávate oblečenie. Konkurencia tiež predáva oblečenie. Je to z rovnakého materiálu, vyzerá to prakticky rovnako. Tak prečo je to vaše lepšie ako napríklad to s troma prúžkami??

Konkurencia znamená, že musíte nájsť spôsob, prečo by mali zákazníci uprednostniť vás pred všetkými ostatnými. Možno pridáte viac prúžkov, možno sa stanete len lepším obchodníkom a dokonca žiadne prúžky nebudete potrebovať. V skutočnosti na tom vôbec nezáleží. Naozaj – nič z toho nie je lepšie ako ponuka konkurencie. Práve odlíšenie sa znamená, že priťahujete iných zákazníkov ako konkurencia.

Namiesto toho, aby si všetci kupovali fádne čierne autá, kupuje si každý nadšene také, ako sa mu páči. A dokonca to nemusí byť ani Ford!

Nadšenie namiesto fádnosti je skvelá vec!

4. Konkurencia vás uistí

Keď ste jediný človek na svete, čo robí určitú vec, nemusíte si byť istý, že je to správne. Ste jednoducho len človek, čo niečo robí a to je všetko, čo môžte povedať s istotou. Tiež nemôžete povedať, že to robíte lepšie ako niekto iný, pretože to nikto iný nerobí. Ste tu len vy.

To je veľmi… nudné!

A to je výhoda konkurencie. Môžete na ňu poukázať: „Vidíte, čo tam robia? Ja to tak nerobím, pretože viem, že to nemáte radi.“ A tiež môžete na nich poukázať a povedať: „Vidíte, čo tam nerobia? Ja to robím, pretože viem, že to máte radi.“ Môžete povedať, že ste lepší ako ten a ten a máte aj konkrétne dôvody, prečo je to tak.

Mať možnosť povedať si, že ste lepší, pre akýkoľvek dôvod, vám dáva istotu v podnikaní a pre váš produkt. Cítite sa porovnania hodný, pretože ste si istý, že vaša vec je fantastická v porovnaní s konkurenciou.

A to je dobrý pocit, ktorý sa prenesie do istoty. Tá ovplyvní vaše predaje, vaše vystupovanie a napokon úspech v podnikaní.

5. Konkurencia = kooperácia

To cudzie slovo som použil len preto, že začína na rovnaké písmenko. 🙂

Ak pracujete v oblasti, kde je veľa práce alebo veľa špecializácií, nie je nič nezvyklé, keď vás nakontaktuje “konkurencia” a požiada o spoluprácu na nejakom projekte. Taktiež vás môže niekto iný podržať práve v situácii, keď si s niečím nebudete vedieť rady.

Keď prestanete konkurenciu vnímať ako nepriateľa na život a na smrť, otvoria sa vám nové možnosti a priestory.

Prečo milujete konkurenciu vy?

Práve takéto „myslenie naruby“ (ako ho volám ja) vás môže v podnikaní zachrániť. Ak máte chuť na viac takýchto tipov do praxe, prihláste sa do môjho emailového spravodajcu a získajte nejaký bonusový obsah, ako napríklad video Syr, fúzy a zákazník alebo ebooky s tipmi pre blogerov »

(Obrázok od Darwin Bell)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (5)

Konkurencia je potrebná a ani sa jej nedá vyhnúť… Na konkurenciu narazí hádam každý, kto vykonáva nejakú verejnú činnosť. Preto je dôležité (a zároveň ťažké) odlíšiť sa, byť iný!
.-= Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Vysťahovalectvo =-.

Reaguj na tento komentár

@Ján Maršálek: Ťažké to je a v tom je tá krása. 😎 Keby to bolo ľahké, každý by si spravil svoj vlastný Facebook, nejako jednoducho by sa odlíšil a bol by “za vodou”.

Reaguj na tento komentár

Veľmi pekný článok Martin! Teda pre mňa veľmi poučný a tak dá sa povedať trochu osviecujúci 😀 kedže konkurenciu väčšinou vnímam (alebo som vnímal) dosť negatívne a bol som frustrovaný keď mali niečo nové a lepšie. Toto je pre mňa nový pohľad na vec. Ďakujem. 😉
.-= jakub89 má blog, ktorý naposledy zverejnil: Auto sleduje chodcov =-.

Reaguj na tento komentár

@jakub89: To som rád, že Ťa “trochu osvietilo” po mojom článku 😀 Držím palce, aby si sa nefrustroval 😉

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »