Čítate: Ako dlho trvá vybudovanie najlepšieho blogu na svete?

2

12 mesiacov k najlepšiemu blogu na svete(Hosťovský príspevok)

Zhruba 12 mesiacov, počítajúc od jeho inštalácie, a končiac okamžikom, keď vás magazín Time zaradí medzi TOP 100 svetových blogov. A nestojí to ani cent, skôr naopak – takýto blog vám bude dokonca zarábať na živobytie!

Myslíte, že je to náročné? Nuž, ako sa to vezme. Stačí 12 mesiacov písať každý deň aspoň jeden článok, a… a to je všetko 🙂 To je celá práca okolo toho.

Vidím, že mi neveríte, takže sa poďme pozrieť na konkrétny príklad. Tým príkladom je zenhabits.net a jeho tvorca Leo Babauta. Presne 12 mesiacov mu trvalo, kým sa so svojim blogom vypracoval od prvého čitateľa – jeho manželky – až ku viac ako 100.000 zaregistrovaným čitateľom a blogovaniu na plný úväzok.

Na začiatku bola Leova obrovská chuť písať a jeden veľký sen – môcť sa venovať blogovaniu na plný úväzok, môcť sa oslobodiť od jeho každodenného zamestnania, a živiť sa len písaním. Ten sen sa Leovi splnil a dnes žije na jednom z najkrajších miest na zemi – na ostrove Guam. Schválne si to vygooglujte. Tie palmy uprostred oceánu sú tak pekné, až je to nechutné 🙂

Ak si myslíte, že Leo je nejaký internetový blázon, ktorý celý deň len sedí za Internetom, tak sa veľmi mýlite. Leo je ženatý a má 6 detí, ktoré rozhodne nezanedbáva. Popri tom stíha behať maratóny, píše knižky, cestuje, a je všestranne produktívnym človekom.

Jednou z jeho revolučných myšlienok v blogovaní bolo to, že začal používať takzvaný “uncopyright”. Namiesto autorskej ochrany svojich článkov urobil presný opak – povolil komukoľvek používať jeho články. Kdekoľvek a akokoľvek.

K uvoľneniu autorských práv na jeho dielo ho viedla jednoduchá myšlienka – píše predsa pre ľudí, a ak ľudia chcú akokoľvek využívať a šíriť jeho myšlienky, tak mu predsa pomáhajú. Však o tom je blogovanie – o šírení myšlienok. Tak prečo ľuďom brániť, aby využívali jeho myšlienky?

Samozrejme, mohli by na tom zarábať. No a v čom je problém? Leo v tom problém nevidí. Ak bude niekto na jeho myšlienkach zarábať, tak popri tom ich taktiež bude šíriť, a to je stále dobre.

Pred pár mesiacmi urobil Leo ďalší nevídaný krok – napriek tomu, že ho jeho blog živí, tak z neho zlikvidoval všetky reklamy a nechal tam len jeden štvorcový banner. Zisky sa mu síce znížili, ale blog ho stále uživí, a čitatelia majú prehľadnejšie čítanie.

Ešte dlho by sa dalo rozprávať o tomto konkrétnom blogu, ale priestor na článok je obmedzený. Ak vás však zaujíma celý príbeh, môžte pozrieť na: zenhabits.net

Autor tohoto hosťovského príspevku sa venuje témam seriózneho zarábania prostredníctvom siete internet. (Jeho blog sa práve prerába…)

Ak si chcete rozšíriť obzory v oblasti zarábania, marketingu a motivácie, mrknite na VIP zónu stránky rozhladna.sk.

(Obrázok od: katiew)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

No schválne, kolko RSS čitateľov bude mať Rozhladňa o 12 mesiacov? 🙂
.-= martin má blog, ktorý naposledy zverejnil: To chcem! =-.

Reaguj na tento komentár

@martin: Aj desatina z tých 100 000 by mi stačila 😉

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »