Čítate: Prečo končí väčšina blogov? (časť 2.)

Prečo končí väčšina blogov? Vzdajú to, majú bezcenný obsah alebo chcú byť všetkým Minule sme načali túto tému. Počas týždňa stihol prísť komentár od užívateľa známeho pod prezývkou wabt. Ten napríklad vyzdvihol dôležitosť blogu ako komunity združujúcej sa okolo danej stránky blogu. Úspech sa v jeho prípade dá “merať” množstvom známych z blogu.

Preto ak ešte stále nemáte jasno vo svojom smere, vráťte sa k nedávnemu príspevku o jednoduchom určovaní cieľov. Ak už aj blog máte, určite nájdete inšpiráciu ako si vylepšiť základy. Čas strávený touto činnosťou je vždy vynaložený správnym smerom.

Pustime sa teda do ďalšej dávky rizík číhajúcich na blogerov:

4. Nepodniknutie ničoho veľkého

Berte blog ako svoju vlastnú “veľkú vec”. Výhodou blogu je tiež, že k spusteniu, prevádzkovaniu a propagácii nepotrebujete extrémne množstvo financií a času na rozdiel od klasického podnikania.

Ak ste sa už niekedy zúčastnili na nejakom väčšom projekte, viete aké vzrušujúce je začínať. Na strane druhej je vždy veľkou výzvou v projekte pokračovať alebo ho nebodaj dotiahnuť do (úspešného) konca.

Zistite si históriu niekoľkých blogerov. Ak vám ju odhalia, dozviete sa všeličo. Jednu vec pravdepodobne nepovie nikto: “Bolo to jednoduché a išlo to skoro samo!” Áno, aj budovanie blogu zahŕňa prácu. Použitím blogovacej platformy na publikáciu obsahu sa dostávate na extrémne vysokú úroveň oproti tým, čo ešte stále používajú konvenčné cesty na úpravy webu.

Podniknite teda niečo, čo by ste urobili i so svojim podnikaním. V podnikaní sa snažíte získať zákazníkov, ktorí to kúpia. Na blogu je to skoro to isté: Snažíte sa nájsť ľudí, ktorí si to prečítajú.

5. Málo cenného alebo kvalitného obsahu

Naozaj málo ľudí bude zaujímať aké ponožky ste dnes mali. 🙂 Ešte menej ich však získate robením kvantity namiesto kvality.

Môj plán je: Uverejňovať každý pondelok kvalitné tipy pre blogerov. Behom tej krátkej chvíle od spustenia sa už aj tu na blogu zjavil komentár, či by som chcel písať častejšie. Odpoveď je stále rovnaká a jednoznačná: NIE!

Bojím sa, že keby som písal častejšie, prišlo by po čase “vyhorenie” alebo by znateľne klesla kvalita príspevkov. Pretože cielim k príspevkom s určitou hĺbkou, je ťažké písať viac ako jeden-dva články týždenne. Napriek tomu, že niekedy napíšem dva, nechávam si ich v zálohe napríklad na obdobie, keď idem na dovolenku. Blog mám komu zveriť do rúk a nikto nepostrehne, že som odišiel.

Niekde sa dočítate, že je ideálne písať tri príspevky týždenne. Inde prídete až k číslu tri denne. Ak sa však chcete venovať do hĺbky určitej oblasti, bude možno úplne stačiť tri kvalitné (a primerane dlhé) príspevky mesačne. V konečnom dôsledku je tak úplne jedno, koľko ich nakoniec bude. Hlavne, aby bola zachovaná určitá pravidelnosť uverejňovanie príspevkov, pretože keď navštívite blog s kvalitným obsahom, kde autor uverejňoval príspevky denne a za posledné tri mesiace nič nepribudlo, bude vám ľúto, že to (opäť) niekto vzdal.

Citátom z iného webu a pridaním vlastného názoru sa dá tiež urobiť “príspevok”. Je však takmer nemožné postaviť na takomto princípe celý blog.

Najskôr musíte dokázať, že naozaj stojí za to, aby si vás ľudia pridali do záložiek. S takým pestrým výberom, ako je dnes na internete, je ďalší blog tou poslednou vecou, čo čitateľ chce. On už nemá čas!

Ak o tom rozmýšľate, je to pre nás oboch výhodou. Kvalita je dnes už povinnosťou a nezapadá do výhod nášho “podnikania”. To však tiež znamená, že cez blogy sa už dnes dá zohnať veľké množstvo kvalitných informácií. V obore, aký vás len napadne.

Tvrdíte, že v tom vašom obore taký blog chýba? Práve ste našli vhodnú podnikateľskú príležitosť!

Myslíte si teda, že má zmysel vytvárať taký obsah, aký by ste chceli sami čítať?

6. Fokus len a len na obsah

To isté, čo platí o záľube v blogovaní, platí aj tu. Nikoho nezaujíma, že nejaký blog niekde v rožku internetu má skvelý obsah! Nedostatok návštevníkov môže byť frustrujúci. Nič sa však nestáva pravidelnejšie ako zabudnutý blog so skvelým obsahom.

Keby tí ľudia vedeli, že boli len krôčik od svojho cieľa! Všetko čo bolo potrebné: Trocha snahy a mierna propagácia. Najlepšie spôsoby propagácie:

Pamätajte si, že iný blog na vás odkáže len ak o vás vie! Takže je dôležité, koho poznáte.

Oplatí sa robiť si známosti dlho pred tým, než ich budete potrebovať.

7. Všetko, všade a naraz

Internet je fenomenálny v tom, že môžete začať oslovovať ľudí z úplne absurdnej oblasti života a stále máte šancu stať sa známym a úspešným.

Len pre príklad si predstavme, že rád surfujem (na mori, samozrejme):
Pravdepodobne by som nikdy nerozmýšľal o tom, že tu, kde žijem, založím klub surfárov. Hlavný dôvod viete odhadnúť: Najbližšia vhodná pláž je dosť ďaleko.

S internetom je to však úplne iné: Zrazu sa naskytuje možnosť obsiahnuť surferov (zdieľajúcich rovnaké nadšenie ako mám ja) na celom svete. Čo doteraz znelo ako šialený nápad, sa zrazu stáva potencionálnou možnosťou zárobku.

Voľba správnej témy je vrcholne dôležitá. Nesnažte sa byť “dievča pre všetko”.

Pôjdete v nejakej odbornej téme za horizont vlastných znalostí? Ak áno, zvážte možnosť najať si niekoho “ostrieľaného”.

Ak chcete byť osamelý jazdec, začnite uvažovať o investíciách do materiálov a kurzov, ktoré môžu skrátiť vaše učenie sa. Najímanie ďalších ľudí je treba zvažovať najmä na firemných blogoch, kde si treba dobre zvážiť, či existuje dostatok prostriedkov na spustenie firemnej prezentácie.

Dnešný diel bol možno trošku zložitejší než iné. Dobré základy sú však dôležité nielen pre domy alebo podnikanie, ale aj pre to naše “podnikanie” s blogmi.

Prečo končí väčšina podnikaní? Štatistický úrad SR hovorí, že behom 5 rokov zanikne na Slovensku 95 % firiem. Kde získavajú svoje poznatky tí, čo majú skúsenosti s podnikaním už desiatky rokov? Napríklad aj cez VIP zónu stránky rozhladna.sk. Úspešným podnikateľom zo Slovenska aj zo zahraničia tam ukazujem, ako môžu svoje podnikanie rozvíjať na vyššiu úroveň. Prihláste sa už dnes: vip.rozhladna.sk »

(Obrázok od Caro Wallis)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »