Čítate: 10 krokov k úspešným hosťovským príspevkom

7

Hosťujúci blogeri si u nás pripadajú ako z inej planétyBlogy sú o tom, aby ľudí spájali. Preto sa hneď na začiatku rozhodnite, či budete na vašom blogu prijímať i príspevky od iných ľudí, prípadne porozmýšľajte o blogu, kde by ste mohli uverejniť váš hosťovský príspevok. Veľmi zriedkavo sa u nás stretneme s tým, že na blog, založený jedným človekom, prispieva viac ľudí.

Po vynechaní veľkých stránok združujúcich blogerov sa dostávame k naozajstným blogom, kde zistíme, že jeden blog = jeden autor. Výhodou tu je, že čitateľ vie, kto príspevok pridal, má názor na jeho odbornosť a vie, či ten autor vtipkuje alebo píše skutočné zážitky.

Avšak je možné prispievať aj na stránky druhých blogov a blogerov. Prečo to robiť? Môžete si tak zvýšiť návštevnosť, pomôžete druhému blogerovi na chvíľu “vydýchnuť” a v neposlednom rade je to tiež oživenie.

Ako postupovať, ak chcem uverejniť môj príspevok na blogu niekoho iného?

1. Dajte o sebe vedieť

Na začiatok treba nájsť niekoho, kto bude mať záujem uverejniť môj výtvor. Vysvetlite druhej strane, že pre ňu chcete napísať článok zdarma za uverejnenie odkazu na vašu stránku. Ak oslovujete viacero blogov, pridajte formulku, že sa nemusíte k tomu dostať, ak vás zaplaví veľké množstvo ponúk. Najľahšie je o tom informovať na vlastnom blogu.

2. Hľadajte príležitosti

Ideálne je nájsť blog, ktorý má podobne zameraných čitateľov.

Možnosť druhá je nájsť si blog, ktorý píše o tom, čo vás baví, ale na svojej stránke to nechcete zverejniť – napríklad príspevok o programovaní nehodiaci sa na stránku pre mladé rodiny. Toto vám síce nemusí prinesieť nových čitateľov, ale ak máte potrebu veľa písať, určite to pomôže. 🙂

Najľahšie sa vám podarí dostať na stránku, ktorá má zverejnené pozvánky pre hosťujúcich blogerov.

3. Kontaktujte vlastníkov blogov

Pošlite im krátku správu, či sú ochotní vám uverejniť hosťovský článok. Sústreďte sa na to, čo získajú oni – kvalitný obsah zdarma, ktorý budete ochotný propagovať na internete, čo bude znamenať nárast čitateľov i pre hosťujúci blog. Ak je to možné, poskytnite odkaz na článok, ktorý ste napísali pre niekoho iného, prípadne doplňte nápady, o čom chcete písať.

4. Diskutujte o téme

Je dôležité, aby ste sa vopred dohodli na jadre príspevku. Autor blogu mohol už v minulosti napísať niečo podobné alebo môže mať iný plán. V každom prípade sa uistite, že ste obaja spokojní so zvolenou témou. Nemá cenu sa nútiť do niečoho, v čom sa naozaj nevyznáte alebo čomu sa naozaj nechcete venovať.

5. Urobte dohodu

Kto bude vlastniť obsah? Ako bude príspevok doručený? Do kedy má byť hotový? V akom formáte? Ako bude vyzerať informácia o autorovi? Majte dohodnuté všetky detaily pred tým, než sa do toho naplno pustíte.

6. Napíšte príspevok

Musí to byť to najlepšie, čo viete napísať. Upravte ho, skontrolujte, overte správnosť údajov a nezabudnite na kontrolu pravopisu. Ak z toho chcete naozaj niečo získať, musíte byť v najlepšej forme. “Odfláknutá” práca na vás vrhne jedine zlý obraz.

7. Vytvorte informáciu o autorovi

Pridajte nejakú výzvu. Porozmýšľajte, čo môžete napísať, aby si ľudia prišli pozrieť niečo viac z vašej práce.

8. Pošlite príspevok

Zašlite ho podľa dohody a s dostatočným časovým predstihom. Vo formáte, kde sa dá príspevok jednoducho skopírovať a prilepiť, aby to stálo čo najmenej času. Nejedná sa len o pohodlnosť – opäť ide o to, aby ste z článku získali čo najviac. Poďakujte sa za možnosť spolupráce a požiadajte, aby vás informovali o dátume uverejnenia. Tak budete môcť článok efektívne propagovať.

Vaša práca tu však ešte nekončí.

9. Urobte článku publicitu

Cieľom je priviesť maximum čitateľov. Robte reklamu na Facebooku, pokeci, pošlite e-maily známym a požiadajte ich, aby urobili to isté.

10. Reagujte na komentáre

Nezabudnite i po uverejnení článku reagovať na komentáre a otázky čitateľov. Dajte si RSS kanál komentárov do čítačky alebo si nechajte zasielať e-maily s novými komentármi, aby ste boli stále v obraze.

Máte aj vy skúsenosti ako hosťujúci alebo hosťovaný bloger? Pridajte ich do komentárov!

Chcete napísať príspevok na tento blog? Máte blog tematicky zameraný na blogerov a chcete uverejniť príspevok odo mňa? Neváhajte a kontaktujte ma alebo tu zanechajte komentár!

Aby vám už nič z tejto stránky neuniklo, môžete využiť RSS kanál alebo si stránku pridajte do záložiek a príďte si najbližší pondelok prečítať nový príspevok.

(Obrázok od The Rocketeer)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (7)

Ahoj, páči sa mi ako píšeš, je to prehľadné a zrozumiteľné. Hosťovské príspevky je naozaj jeden z najlepších spôsobov propagácie svojho blogu, samozrejme spolu so sociálnymi sieťami typu Digg.

Napríklad ja som sa na túto stránku dostal cez tvoj hosťovský príspevok na efekt.sk a som rád že som sa sem dostal.

Andrej.

Reaguj na tento komentár

Ahoj Andrej,

ďakujem! Snažím sa písať čo najjednoduchšie, aby v budúcnosti každý, kto bude chcieť blog, mohol použiť tieto návody. Bez ohľadu na to, či už má nejaké skúsenosti s internetom, blogovaním alebo programovaním.

Obsah sa tiež snažím písať z vlastných skúseností a preto tento príspevok vznikol až keď som si to vyskúšal 🙂

Reaguj na tento komentár

Tiež súhlasím ale nato aby mohol niekto blogovať na vašom blogu alebo vy na ich potrebujete mať zabehnutý blog. T.j. mať určitý počet článkov aby si ten druhý bloger urobil prehľad o čom píšete.

Reaguj na tento komentár

Ten počet článkov je po mesiaci blogovania väčšinou dostatočný a môže sa ísť hostiť a hosťovať 🙂

Ak je to blog ako môj, ktorý píše len o blogovaní, tak ten druhý získa prehľad veľmi ľahko.

Reaguj na tento komentár

Tak na slovenských blogoch sa človek len zriedkakedy stretne s hosťovskými príspevkami, čo je škoda.

Reaguj na tento komentár

Máš nejaký návrh, ako sa dajú hosťovské príspevky spropagovať? 🙂

Reaguj na tento komentár

@Martin:

Samozrejme. Umožniť ich na svojich blogoch a ponúknuť sa písať na iné blogy. 😉

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »