Čítate: Pracovné meetingy sú toxické

(Hosťovský príspevok)

Pracovné porady, schôdze, meetingy – poznáme ich asi každý. Sú bežnou praxou vo väčšine firiem. My sme si nimi v našich bývalých zamestnaniach tiež prešli.

Ruku na srdce – máte pocit, že sa počas nich niečo vyrieši? Považujete ich za produktívny a užitočne strávený čas? My rozhodne nie. Preto sme mali pri zakladaní svojej vlastnej firmy jasno. Pracovné meetingy sú niečo, čomu sa chceme, pokiaľ je to možné vyhnúť, alebo
aspoň čo najviac ich minimalizovať.

V čom konkrétnom sú podľa nás pracovné schôdzky škodlivé?

  • Väčšinou v nich ide len o prázdne slová a abstraktné pojmy, chýba reálna akcia.
  • Prinesú len minimálne množstvo nových informácií.
  • Neskutočne ľahko sa v nich skĺzne mimo myslenú tému.
  • Vyžadujú zvyčajne dôkladnú prípravu, na ktorú ale skoro nikto nemá čas.
  • Často ani nie je jasné, čo je ich cieľom.
  • Vždy sa v nich nájde niekto, kto hovorí nezmysly a ostatných len oberá o čas.

Veľkou nevýhodou je tiež to, že porady sú väčšinou naplánované na pevný deň a pevný čas. Sú ako televízne programy. Vždy sú aspoň na polhodinu, často i na hodinu (alebo dve).

Vari ste sa niekedy zúčastnili porady, ktorá by bola naplánovaná na 8 minút? To však ale môže byť presne ten čas, ktorý by celkom stačil. Ďalších 22 minút porady je potom jednoducho zbytočných.

Keď sa nad tým zamyslíte, uvedomíte si, že časové straty spôsobené poradami sú skutočne hrozivé. Povedzme, že vaša piatková porada trvá hodinu a zúčastní sa jej 10 ľudí. To je dokopy 10 hodín, ktoré tí ľudia mohli stráviť produktívne. Pokiaľ poradu len presedíte, vyhodíte tak z okna viac než jeden pracovný deň. Vždy je potrebné si dopredu povedať, či to za to stojí. Cena, ktorú platíte, je totiž veľká.

Nehovoríme, že pracovné meetingy nie sú niekedy potrebné. My ich tiež robíme. Dodržiavame pri nich nasledujúce pravidlá:

  • Pevne si stanovte čas. Akonáhle vyprší, schôdzka končí. Bodka.
  • Pozvite čo najmenej ľudí a len tých, ktorí sú skutočne potrební.
  • Vždy majte jasne stanovenú agendu.
  • Začnite konkrétnym problémom, ktorý chcete vyriešiť.
  • Pokiaľ to ide, stretnite sa priamo tam, kde je nejaký problém. Jeho riešenie potom bude ľahšie, než keby ste o všetkom rozhodovali zo zasadacej miestnosti.
  • Zakončite každú schôdzku návrhom riešenia a určite konkrétnu osobu, ktorá za neho bude zodpovedná.

Aké máte skúsenosti vy? Podeľte sa o to v komentároch.

Článok pripravil tím z online klenotníctva Eppi. – Robíme veci inak. Veríme, že skoro všetko, čo máme už nejakým spôsobom zautomatizované, sa dá robiť ešte lepšie. Neustále sa zlepšujeme a posúvame ďalej. V našom malom a mladom tíme radi skúšame nové metódy a postupy. Veľké množstvo inšpirácií sme našli napríklad v knihe Rework od autorov J. Fried a D. Heinemeier Hansson.

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »