Čítate: Ako získať platenú reklamu „zadarmo“?

Zapamätajte si: Za vašu reklamu platíte vždy: Buď časom, energiou alebo niekedy aj niečím lacnejším – peniazmi…

Minulý týždeň sme načali tému reklamy zadarmo. Dnes sa pozrieme na plán B, kedy budete za reklamu platiť.

Tiež bude dobré, keď postupy a rady z tohto článku uvediete do praxe aj pri reklame zadarmo.

Vychádzajme teda z predpokladu, že sa vám nepodarilo získať reklamný priestor úplne zadarmo. Napríklad výmenou za kvalitný obsah z vašej dielne. Čo teraz? Mali by ste úplne zmeniť celú stratégiu? Alebo zmeniť len časť reklamy??

Všetky rady z minula, o kvalitnom obsahu a o reklame, ktorá splýva s iným obsahom daného média, ostávajú v platnosti. Napíšete teda článok ako minule.

Jediné, čo sa zmení, je to, že dnes za reklamu aj zaplatíte. Pretože za reklamu budete platiť, treba dať väčší dôraz na jednu vec: Na sledovanie. Mimochodom viac o sledovaní hovoríme aj v podcaste Strategické zisky, v 6. časti (vychádza 20.10.2014). Tá plynulo nadväzuje na 5. časť podcastu o ďalších spôsoboch, ako si zaistiť, aby reklama bola zadarmo.

Pred tým sme si ako reklamu len pripravili článok a ľudí posielali na našu všeobecnú žmýkaciu stránku.

Pri platenej reklame to budeme robiť trošku inak:

Pokiaľ máte článok v tlačených časopisoch, je prakticky jediná možnosť, ako si odsledovať, odkiaľ ľudia prišli: Pošlete ich na unikátnu stránku.

V mojom prípade by to mohlo vyzerať takto: Pokiaľ píšem článok o blogovaní do časopisu o marketingu, môžem na záver uviesť odkaz na stránku rozhladna.sk Toto je však ťažko odsledovateľné, pretože na tú stránku chodí veľa ľudí. Študentov v školách tam posielajú učitelia, niekto si naťuká stránku po tom, čo sa v nejakom kurze dozvie o tom, že sa venujem blogom a sú základ pre podnikanie na internete a podobne. Takže na hlavnej stránke končí naozaj veľa ľudí.

Ako článok urobiť teraz? Nazvem ho napríklad: „Ako na blog?“ V závere budem potom odkazovať na stránku AkoNaBlog.sk Na stránke bude potom priamo logo časopisu, odkiaľ sa čitateľ o vás dozvedel. Ďalej to bude klasická žmýkacia stránka.

Vďaka tomu budete presne vedieť, koľko ľudí

  • k vám prišlo z daného časopisu
  • koľko ľudí vám zanechalo kontakt
  • koľko ľudí u vás nakúpilo z tohto konkrétneho média
  • zistíte tak ekonomickú hodnotu média pre vás, teda budete presne vedieť návratnosť investície

Pokiaľ vám časopis alebo blog prinesie viac peňazí, ako vás stojí, oplatí sa. Pokiaľ vám prinesie menej ziskov, ako bolo zainvestované, odporúčam vám zobrať nohy na ramená 🙂

Celé toto má pre vás ďalšiu výhodu: Začnete si robiť presné štatistiky.

Možno máte teraz v hlave pár otázok:

Mám tento postup použiť aj pri reklame, ktorú získam zadarmo?

Pokiaľ máte prostriedky na rozbehnutie alternatívy s jedinečnou www adresou, určite vám odporúčam ju použiť aj pri reklame, ktorú získate zadarmo. Opäť budete presne vedieť odsledovať veci spomínané vyššie.

Čo keď mi na túto stránku nikto nepríde?

Budete vedieť, že peniaze alebo akákoľvek reklama v danom periodiku sú zbytočnou stratou času a energie (alebo v horšom prípade aj peňazí).

Koľkokrát musím zopakovať takúto reklamu, aby fungovala?

Nula. Návod na reklamu uvedený v týchto dvoch príspevkoch musí zaujať zákazníka okamžite.

Niektorí majitelia reklamných agentúr vám budú oponovať, že reklama sa musí zopakovať X-krát, aby zaúčinkovala. Nie je to pravda. Tu sú 3 príklady reklamy, ktorá okamžite zafunguje:

Idete autom do supermarketu A, kde máte na pláne nakúpiť napríklad mäso na grilovanie na víkendovú oslavu. V rádiu ale po ceste počujete, že miestny mäsiar (alebo supermarket B) majú zrovna to vaše mäso v akcii. Čo spravíte? Otočíte volant a zabočíte k možnosti B. Koľkokrát bolo reklamu treba zopakovať? Nula. Reagovali ste ihneď.

Teraz si predstavte, že sa chcete niečo dozvedieť o tom, ako začať podnikať s pomocou internetu. Možno máte vlastnú firmu už 7 rokov. Možno plánujete začať o rok. Jedno je však jasné: Chcete sa začať vzdelávať už dnes. Natrafíte na článok, kde niekto napíše: V členskej sekcii tejto stránky momentálne zverejňujem webináre o tom, ako plánovať svoje podnikanie cez internet. Kliknite sem, aby ste sa dozvedeli viac. Pokiaľ ste človek, ktorý si chce stabilizovať príjmy z online sveta – čo spravíte? Kliknete na odkaz, prihlásite sa do členskej sekcie a ihneď začnete pozerať reprízy prvých webinárov.

Alebo: Začína lyžiarska sezóna. Ste lyžiar a potrebujete novú prilbu. Pretože už o týždeň idete lyžovať, budete to mať niekde na mysli. Teraz zbadáte reklamu obchodu, kde bude zľava na prilby. Alebo zbadáte reklamu na nové prilby s odkazom na obchod. Čo spravíte? Pôjdete do daného obchodu a tú prilbu si kúpite. Koľkokrát bolo treba reklamu zopakovať? Opäť nebolo treba žiadne ďalšie opakovanie.

Pokiaľ ponúkate to, čo zákazníci už dnes hľadajú, tak reklamou sa im dostanete bližšie. Vieme, že v tejto fáze (volám ju „hľadači“) je len malá časť zákazníkov… ale existujú.

Presne také lákadlo preto musí ponúknuť aj váš článok vo vašom médiu. V závere budete mať teda aj dobrú výzvu. Tá môže vyzerať napríklad takto: Stiahnite si môj návod na to, ako si vytvoriť vlastný blog.

Alebo takto: Pre tipy na to, ako sa čo najefektívnejšie starať o váš trávnik, sa pozrite na túto stránku a stiahnite si môj nový ebook.

Aké máte skúsenosti s reklamou v rôznych médiách?

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »