Čítate: Ako získať reklamu zadarmo?

Múdry hľadá spôsoby, ako niečo urobiť. Hlúpy hľadá dôvody, prečo to nejde.

Minulý týždeň som písal o efektívnej reklame. Čo však zaujíma podnikateľa viac ako efektívna reklama? Efektívna reklama, ktorá je zadarmo!

Dnes si povieme niečo ako plán A. Možno vám okamžite vyjde. Ak náhodou nie, prečítajte si budúcotýždňový príspevok. Možno tiež máte veľmi efektívnu reklamu a chcete za ňu zaplatiť. To je tiež v poriadku. Aj pre vás sa hodí táto séria 🙂
Na získanie reklamy zadarmo je viac možností a postupov. Z hlavy mi napadajú 2:

  1. Dnes sa pozriem na to, ako som získal bezplatnú reklamu v časopise ja a moji klienti.
  2. Nabudúce zistíme, ako si zaistiť, aby hoci aj platená reklama zaplatila sama seba.

Aby sme rovno uviedli do praxe, čo čítate, môžete si otvoriť hlavnú stránku tohto blogu. Alebo si otvorte časopis, ktorý vám leží niekde na stole.

Prelistujte očami narýchlo zopár stránok. Čo na nich vidíte? Na web stránke je to výpis článkov. V časopise vidíte, ako sa striedajú články, reklama, možno nejaké fotografie alebo ilustrácie.

Pokiaľ idete rýchlo očami po jednotlivých stránkach na internete, podvedome viete, ako vyzerá reklama a ignorujete ju. Hovorí sa tomu bannerová slepota.

V časopisoch to funguje presne tak isto: Pokiaľ natrafíte na stránku s reklamou, väčšinou ju preskočíte. To je niečo ako bannerová slepota z dôb „predpotopných“ 🙂

Ako sme teda získali v takomto časopise reklamu zadarmo?

Nakontaktovali sme sa redaktormi daného média a ponúkli im kvalitný obsah.

Na blogu by to mohol byť hosťovský príspevok. V časopise článok, ktorý ľuďom pomôže v danej oblasti. V rádiu alebo televízii relácia pod hlavičkou firmy.

Napríklad na blogu o podnikaní na internete to môže byť príspevok od firmy poskytujúcej miesto na hosting. V časopise o varení článok o tom, ako si vybrať správne hrnce. Na kanále venovanému vareniu zase relácia od firmy predávajúcej potraviny.

Teraz si asi hovoríte: To je pekné, že ľuďom dám časť môjho know-how, ako však na tom zarobím? Jednoducho: V závere príde reklama. V nej vyzvete, aby sa čitateľ prišiel pozrieť k vám. Aby si kúpil váš produkt alebo mu ponúknete niečo lepšie: Aby si stiahol váš návod… samozrejme, že si cez žmýkaciu stránku vypýtate email, aby ste mu mohli niečo v budúcnosti ponúknuť. Vieme totiž, že väčšinou zákazník hľadá a skúma výrobok už zhruba jeden rok pred tým, než si niečo kúpi.

Takto môžete ľuďom ponúknuť bonus a umiestnite do reklamy odkaz na váš web. Do časopisu môžete umiestniť aj kupón na vystrihnutie. Pokiaľ ho predloží čitateľ pri pokladni, dostane niečo naviac.

Viac sa dozviete v článku s názvom ako získať zadarmo aj platenú reklamu. Inšpirácia na dnešný príspevok prišla cez podcast. O čom sme sa s Václavom rozprávali si môžete zadarmo vypočuť v 4. časti podcastu Strategické zisky kliknutím sem »

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »