Čítate: Základné kamene online marketingu

Kľúčom k úspechu je často schopnosť prispôsobiť sa

Nebolo to tak dávno, čo stačilo na internet umiestniť jeden reklamný banner a tým bol celý internet marketing vyriešený.

Dnes sa táto časť marketingu vyvinula do rôznych druhov a dômyselných spôsobov, ktoré môžete použiť na zvýšenie zisku a k rastu vášho biznisu.

Akýkoľvek marketingový plán súčasnosti, ktorý je predurčený k dlhodobému úspechu, už zahŕňa stratégiu online marketingu.

Aký je cieľ online marketingu?

Dôvodov na použitie internetu je veľa. Ten hlavný je dostať váš výrobok k potencionálnemu kupcovi a nemenej dôležitý je udržať si súčasných zákazníkov.

Cez internetovú prezentáciu môžete informovať verejnosť alebo cieľovú audienciu o produktoch a službách, ktoré ponúkate.

Tiež je to spôsob, ako zistiť potreby vašich súčasných a budúcich zákazníkov, vďaka čomu sa stanete efektívnejším pri napĺňaní týchto potrieb.

Vo všeobecnosti tak použitím týchto stratégií zvýšite zisk vášho podnikania.

Aké sú tie hlavné zložky internetového marketingu?

Web stránka a blog

Sú tu určité dôležité prvky, ktoré by ste mali zahrnúť do svojho plánu. Jedným z nich je web stránka alebo internetová stránka, prezývaná aj “webovka”. Webovka sa dá prirovnať k výkladu obchodu. Máte možnosť ukázať ľuďom čo ponúkate a ako im môžete poslúžiť. Stránku potrebujete, aby ste vedeli efektívne prezentovať váš biznis na internete.

Ak ešte len začínate a nemôžete si dovoliť stránku so všetkými funkciami, začnite sa prezentovať aspoň na blogu. Existujú riešenia zadarmo. Za všetky spomeniem najznámejšiu videoblogovaciu stránku: YouTube.

Odporúčam však, aby ste zainvestovali pár drobných do vlastnej domény, vďaka čomu budete “na svojom piesočku”. Akákoľvek služba zadarmo je vlastne len taký dočasný prenájom, z ktorého vás môžu (ešte ľahšie ako v skutočnom živote) kedykoľvek vysťahovať/vymazať.

Najmodernejšie blogy umožňujú tiež vkladanie obrázkov, videí alebo dotazníkov. Zmena dizajnu býva tiež záležitosťou, ktorá sa dá vykonať ľahko. Tak bude aj ten váš blog vyzerať profesionálne. Bude to taký jednoduchý online výklad slúžiaci na propagáciu a ukážku vašej služby alebo produktu. Tiež môže byť blog miestom, kde budete priamo odpovedať na otázky klientov. Takáto komunikácia zvýši dôveru ľudí k vašej značke.

Ak ste stály čitateľ, asi ste si všimli, že rád používam túto frázu:

Internet nevyžaduje vaše povolenie. Vyžaduje len vašu účasť.
Martin Mikláš

Keď navštívite váš obľúbený vyhľadávač a napíšete to, čím sa zaoberáte, zistíte že ľudia o vás už píšu. Z vlastnej skúsenosti viem, že ak ste na trhu dlhší čas, možno zistíte, že existuje 50 000 web stránok, na ktorých sa spomína vaša firma a vy svoju vlastnú stránku pri tom ešte ani nemáte…

Akonáhle máte vlastnú stránku alebo blog, môžete zapojiť ďalšie metódy propagácie na internete a dostávať sa tak postupne pred oči stále väčšiemu množstvu ľudí.

E-mail marketing

E-mail je spôsob, ako z online sveta vstúpiť do offline sveta zákazníka. Cez e-mail dnes ešte stále väčšina ľudí komunikuje so svojimi známymi, obchodnými partnermi alebo vzdialenou rodinou. Je teda predpoklad, že to, čo tam nájde si zákazník prečíta veľmi rád.

Je tiež pravda, že povesť e-mailu utrpela kvôli spamom. E-mail je však stále jediný spôsob, ako sa zákazníkovi alebo záujemcovi pripomenúť s minimálnymi nákladmi.

Prestaňte posielať e-maily, začnite robiť e-mail marketing

Túto frázu som si odvodil z knihy s výstižným názvom: E-mail marketing (odkaz do online kníhkupectva). Podarilo sa mi dokonca ako prvému na svete urobiť rozhovor s autorom knihy E-mail marketing.

Je teda nevyhnutné vytvoriť systém, ktorý bude zbierať e-maily záujemcov zo stránky alebo z blogu. E-mail marketing je veľmi široká téma a ak máte záujem sa o nej dozvedieť viac, určite si prečítajte knihu alebo nájdite dobrý zdroj informácií online. Musíte získať nejaké “know-how” pred tým, než budete vedieť e-mail využívať efektívne, inak sa aj vaše správy zaradia do spamu a nikto sa nebude obťažovať ich čítaním.

Tiež si dajte pozor, aby ste nenaleteli tým, čo vám ponúknu možnosť odoslať vašu správu na 100 000 e-mailov alebo dokonca tým, čo vám ponúknu 100 000 e-mailových adries na odkúpenie. Pravdepodobne to budú e-maily ľudí, ktorí vôbec nemajú záujem o vaše informácie a zároveň najľahšia cesta ako sa v lepšom prípade stať spammerom. V tom horšom prípade to možno bude váš lístok zadarmo – na cestu do väzenia…

Toto boli dva základné stavebné kamene online biznisu. Ak máte záujem dozvedieť sa viac, pridajte komentár, prihláste sa k odberu e-mailového spravodajcu alebo mi napíšte e-mail.

(Obrázok od maistora)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »