Čítate: Ako použiť všetkých 5 zmyslov pri hľadaní námetov

Umelecké dielo je svet sám o sebe. Odráža zmysly a emócie umelcovho sveta.
Hans Hofmann

Pred pár dňami som dostal e-mail, kde bola okrem iného i táto veta:

Poviem úprimne, z môjho pohľadu sa Rozhľadňa teraz až príliš zameriava na komerčné využitie blogovania.

Môj uplynulý týždeň sa tiež niesol v znamení konzultácií a preto som rozmýšľal, čo by najviac pomohlo týmto ľuďom zarobiť ešte viac. Do tohto článku som tiež chcel uviesť nejaké marketingové tipy o tom, ako získať viac záujemcov o vaše stránky, ako im povedať, že práve tie vaše produkty sú naj a ako zarobiť čo najviac.

Urobím tak, ale veľmi nepriamo. Dnes vám totiž prezradím, odkiaľ beriem inšpiráciu na písanie článkov a ako pri tom používam všetky zmysly.

Zrakové podnety

Oči sú jedným z najpoužívanejších orgánov. Ako ich použiť pri hľadaní námetov?

Osobne to robím tak, že použijem opačný postup ako obvykle.

Väčšinou totiž po napísaní príspevku hľadám vhodný obrázok. Teraz postupujte z opačného konca:

Ako prvé hľadajte na internete fotky alebo obrázky. Tie potom použite ako námety k článkom. Možno nejaký obrázok vo vás vyvolá podnet, spomienku alebo udalosť a vy si uvedomíte, že to by mohol byť úspešný článok alebo že by mohol niekomu pomôcť.

Môj tajný postup je takýto: Nájdem si obrázok, ktorý som už použil. Vyberiem si kľúčové slovo, s ktorým sa tento obrázok spája a to slovo si nechám vyhľadať.

Ak máte stránku, kde sú obrázky „otagované“ (označkované; napríklad vo fotobanke) máte takmer vyhrané. Stačí si z týchto tagov vybrať jeden, kliknúť naň a studnica inšpirácie sa otvorí…

Sluchové podnety

To, čo vnímate ušami je jediný podnet, ktorý nemusí byť spracovávaný vedome. Všetky sluchové podnety sa ukladajú priamo v podvedomí.

Preto skúste urobiť opak toho, čo robíte bežne.

Ak sa celé dni vyskytujete pod vplyvom nejakých zvukových vnemov (napríklad z rádia, televízie, MP3 prehrávača), vypnite tieto na moment a tvorte v tichu.

Druhá možnosť je pustiť si niečo, ak bežne tvoríte v tichu. Nájdite novú hudbu v hudobnej databanke, na YouTube alebo na podobnej stránke. Možno práve táto hudba vo vás vyvolá emócie, na ktoré ste zabudli a ktoré by mohli pomôcť vašim čitateľom.

Ako využiť čuch??

Teraz rozmýšľate, že čo asi napíšem do tejto časti, však? Možno niekomu pomôže návšteva parfumérie, možno bude stačiť oddelenie parfémov v drogérii alebo hypermarkete. V každom prípade potrebujete nejako podnietiť vaše sliznicové bunky.

Ak máte manželku alebo manžela, tak vám možno úplne postačí návšteva skrinky, kde skladuje tieto poklady. Možno tam objavíte vôňu na špeciálne príležitosti. Tá vás potom natoľko stimuluje, že nové nápady budú prichádzať rýchlejšie ako stihnete písať…

Toto mi chutí!

Tak presne na to zabudnite, až pokiaľ nenapíšete príspevok! Pretože sa väčšinou nachádzame v dobe, kedy je jedla dostatok, uplatnite opačný postup. Najskôr práca, potom pochutina 🙂

Máte ešte nejaký tip? Pridajte ho do komentára.

Chcete sa pridať k ľuďom, s ktorými konzultujem? Kliknite sem a dohodnite si časovo neobmedzenú* konzultáciu »
* konzultácia skončí jednoducho v momente, keď prídeme do cieľa… a to je podľa mňa dôležitejšie, ako to, či to potrvá 20 alebo 120 minút.

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »