Čítate: Mýtus: Úspech v MLM je jednoduchý, pretože rodina a známi budú celoživotní klienti

Jediný druh rastu je rast udržateľný a… všetko ostatné je v podstate Ponziho schéma.
Bryan Walsh

V predchádzajúcich troch článkoch sme si povedali čo je MLM, zistili, či sa dá cez MLM zarobiť a pozreli sa na efektivitu MLM.

Dnes to bude o jednoduchosti, o zapájaní sa do neho vo voľnom čase a o nezávislosti v MLM. Poďme teda na to.

Pokiaľ chcete mať všetky 4 časti pekne spolu ako PDF, kliknite nižšie.

Stiahnite si celý seriál v jednom praktickom PDF

Mýtus: Úspech v MLM je jednoduchý, pretože rodina a známi sú prirodzenými klientami. Tí, čo vás milujú a podporujú sa stanú celoživotnými klientami.

Ak začnete zapájať do podnikania rodinu, vedie to takmer vždy k ničeniu vzťahov v komunite. Do vzťahov to pridáva napätie a už nikdy sa nemusia vrátiť do stavu lásky, lojality a podpory. Okrem sociálneho aspektu sa ukazuje tiež, že len málo ľudí oceňuje alebo je nadšených z toho, keď sa im niečo snaží predať rodina.

Mýtus: MLM sa môžete venovať vo voľnom čase. Ako podnikanie to ponúka obrovskú flexibilitu a osobnú časovú slobodu. Pár hodín týždenne vám môže zarobiť dobrý druhý príjem a môže narásť do veľkého príjmu, čím sa stane iná práca nepotrebnou.

Dekády skúseností a milióny ľudí dokázali, že zarábanie v MLM vyžaduje nadľudskú investíciu času. Tiež osobné odhodlanie, výdrž a aj zavádzanie. Tento model vyžaduje okrem tvrdej práce a extrémneho postoja aj ústupky v iných oblastiach života, pretože ak ste v MLM, tak viete, že každý človek môže byť klientom. Každá chvíľka, kedy ste bdelí, je potenciálnou pre marketing. Neexistujú teritoriálne, ľudské ani časové hranice pre predaj. Následne prestáva existovať voľný čas…

Pod rúškom nezávislého zarábania vo voľnom čase, získava tento systém kontrolu a nadvládu nad celým ľudským životom a vyžaduje prísne prispôsobovanie sa určenému programu. Toto je dôvod, prečo ľudia, ktorí sa priveľmi zapletú s MLM, skončia so zúfalou potrebou a spoliehaním sa na MLM. Oni si odcudzia alebo opustia udržiavanie iných vzťahov. Dobrým príkladom sú školenia cez víkend, kedy by ste boli inak s rodinou alebo známymi a vôbec nemysleli na prácu.

Mýtus: MLM je pozitívne nové podnikanie schvaľujúce ľudskú dušu a osobnú slobodu.

Materiály MLM spoločností ukazujú, že väčšina posolstva je založená na strachu a na sľuboch o nereálnych príjmoch.  Nábory často hovoria o nedostatku príležitostí v iných profesiách alebo modeloch podnikania. Bežné zamestnania sú často ponižované preto, že neposkytujú “neobmedzený príjem”. Zamestnanie je predstavované ako odmena za zotročovanie pre “lúzy” [neúspešných]. MLM sa vždy prestavuje ako najlepšia možná nádej pre všetkých ľudí. Tento prístup je zavádzajúci. Okrem toho často odradzuje ľudí, ktorí by inak nasledovali svoje vízie úspechu a šťastia. Dobrá príležitosť nemusí stavať svoju hodnotu na negatívnych predpovediach a varovaniach.

Mýtus: MLM je najlepšou voľbou pre vlastnenie firmy a získanie skutočnej ekonomickej nezávislosti.

Treba si uvedomiť, že u MLM sa nejedná o pravé podnikanie. “Vlastniť” právo distribúcie je ilúzia. Niektoré spoločnosti dokonca zakazujú distribútorom mať viacero “vetiev”. Väčšina kontraktov umožňuje jednoduché a okamžité prerušenie spolupráce s distribútorom, čím ho stavia do veľmi nevýhodnej situácie. Účasť v MLM vyžaduje nekompromisné dodržiavanie modelu “duplikácie”. Teda žiadna nezávislosť a individualita. Distribútori nie sú žiadni podnikatelia, ale nasledovníci v komplexnom hierarchickom systéme, nad ktorým majú malú alebo často žiadnu kontrolu.

Posledný mýtus: Žiadne MLM nie je pyramídovou schémou, pretože sa predávajú produkty.

Predaj produktov nie je v žiadnom prípade ochranou pred pyramídovými schémami ani pred neférovými taktikami. Aj spoločnosti, ktoré predávajú legitímne produkty boli úspešne obžalované. MLM je legálne podnikanie len ak sa riadi podľa veľmi prísnych pravidiel. Veľa spoločností na celom svete tieto pravidlá porušuje a ich operácie pokračujú len preto, že ich nikto nežaloval. Legálnosť MLM sa dá určiť napríklad aj podľa množstva produktov, ktoré sú predávané nedistribútorom. Toto číslo je 70 % a tak sa väčšina MLM spoločností dostáva mimo zákon. Napríklad najväčšia zo všetkých MLM sietí priznáva, že len 18 % nákupov urobia nedistribútori…

Vo voľnom pokračovaní série sa dozviete, prečo firmy používajú MLM.

V prípade, že chcete načerpať inšpiráciu pre vaše podnikanie, prihláste sa k odberu e-mailového spravodajcu tejto stránky. Použite na to box v pravo hore. Možno tak získate nápad pre vaše reálne podnikanie…

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Komentáre k tomuto príspevku sú uzatvorené.


Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »