Čítate: Postavia vás z postele kedykoľvek? Alebo: Máte dostatočne príťažlivé ciele?

Buďte tvrdohlaví s vašimi cieľmi… a flexibilní s metódami na ich dosiahnutie.

V predchádzajúcej časti ste sa dozvedeli o 3 úrovniach cieľov

Ak si dáte cieľ z prvej úrovne, určite nemôžete povedať: Wow, 3 % rastu počas tohto roka sú niečo, čo ma v pohode kedykoľvek „nakopne“ k nadľudským výkonom v práci a osobnom živote!

Takých ľudí je málo (ak vôbec existujú). Preto potrebujete ciele práve z 2. úrovne. Ich dosiahnutie vôbec nebude ľahké. Je však v medziach reality a uskutočniteľnosti.

Sú niečo, čo zmení váš život a možno aj veľa ľudí okolo vás. Spomeňte si na moment, keď ste niečo dosiahli a boli za to na seba hrdí. Napríklad ste vyhrali nejakú súťaž. Spravili ťažkú skúšku v škole. Dokončili veľký projekt.

Pri dokončení cieľov na tejto úrovni sa stávajú skvelé veci. Dosiahnutie veľkých cieľov mení životy. No nedá sa povedať, že ich dosahovanie je vždy príjemné (komfortné)… preto sú „za hranicami zóny komfortu“.

Počas ich dosahovania budete možno cítiť strach zo zlyhania. Hanbu. Alebo sa môžete cítiť nepohodlne.

Preto je dôležité, aby ste mali hlbšiu motiváciu na dosiahnutie vašich cieľov. Ako odpoviete na:

  • Prečo je práve tento cieľ dôležitý?
  • Akú súvislosť má s hlbším cieľom?
  • Zmení o dosť kvalitu môjho života?
  • Čo získam?
  • Čo stratím? (Jeho dosiahnutím/nedosiahnutím?)

Dôležitý krok: Napíšte si k cieľom aj kľúčové motivácie. To sú tie veci, čo vás namotivujú aj vtedy, keď budete chcieť skončiť. Niekto možno používa vision board alebo iný nástroj. Všetky sú ale bezpredmetné, ak nemáte jasné, čo urobiť ako ďalší krok.

Ďalší krok

V tomto sa ľudia dopúšťajú 2 chýb:

Buď plánujú zbytočne veľa a majú: dátum a rozpočet pre každý projekt, pre každú úlohu, pre každú podúlohu, kto čo má dokedy dodať, aký výstup z toho bude… a namiesto dosahovania cieľov sa venujú plánovaniu.

To je v poriadku, ak plánujete misiu na Mars. Nechcete zabudnúť na dostatok paliva, brzdnú dráhu pred pristátím, kyslík alebo jedlo, že áno? Ale pre bežné ciele? Nepotrebný luxus.

Tá druhá chyba je odkladanie. Čo s tým? Ak chcete schudnúť, môže to byť: príspevok na Facebook. Tak budete mať zodpovednosť pred známymi. Tí vám pomôžu dodržať váš cieľ.

A aká je posledná chyba pri dosahovaní cieľov? Dozviete sa v ďalšej časti. Jedná sa o niečo, kvôli čomu zlyhá možno až 90 % cieľov, i keď sa nedopustia žiadnej z doteraz spomínaných chýb.

Ako sa motivujete vy?

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »