Čítate: Cez WordPress sa nesmie robiť reklama?

1

Ževraj cez WordPress sa nesmie robiť reklama. Neviete poradiť ako to vlastne je? Pretože na internete narážam na ľudí baviacich sa o reklame cez WordPress a moduloch atď.

Túto otázku mi poslala jedna čitateľka rozmýšľajúca o založení blogu. Ako to teda je?

V podstate sú pravdivé obidve odpovede – áno aj nie. Existuje totiž služba WordPress.com, ktorá bežným používateľom neumožňuje robiť si na blogoch reklamu. Systém WordPress.org je voľne stiahnuteľný pre ostatné blogy, o ktoré sa však stará každý sám a môže si tak napríklad robiť reklamu cez svoj blog. Poďme sa teda pozrieť na rozdiely týchto dvoch riešení, ktoré sa ľuďom často pletú.

Aký je rozdiel medzi službou WordPress.com a systémom WordPress.org?

WordPress.com je služba na rovnakej adrese, ktorú spravujú tí istí ľudia, čo vytvorili systém WordPress. Systém WordPress(.org) je blogovací softvér zdarma (takzvaný Open Source). Služba WordPress.com používa rovnaký systém, ktorý si môžete zadarmo stiahnuť na WordPress.org.

Ak sa rozhodnete pre službu WordPress.com, dá sa povedať, že kormidlo správy blogu predávate do rúk niekomu inému. Hosťovanie a správa softvéru je v rukách spoločnosti Automattic. Použitím softvéru z WordPress.org získavate kontrolu nad blogom, jeho kódom a správaním sa vy osobne. Musíte si ho však dať na svoj vlastný server, respektíve na server nejakého poskytovateľa hostingu.

WordPress.com beží na verzii WordPress MU. MU = multi-user, čiže pre viac používateľov. Ak chcete umožniť vašim čitateľom, aby blogovali na vašom “piesočku”, môžete siahnuť aj po tejto možnosti. Systém WordPress obsahuje od verzie 3.0 (vydanej v máji 2010) zároveň aj verziu MU, čiže nemusíte nič viac sťahovať.

Výhody riešenia cez WordPress.com

  • jednoduchšie nastavenie
  • o všetko sa stará niekto iný: nastavenie, bezpečnosť, zálohovanie atď.
  • blogy sú na stovkách serverov, čiže je nepravdepodobné, že by došlo k vypnutiu blogu z dôvodu preťaženia

Nevýhody riešenia cez WordPress.com

  • bežný používatelia nemôžu meniť vzhľad ako sa im zachce
  • nemôžu meniť kód stránky
  • nemôžu pridávať zásuvné moduly
  • nemôžu ovplyvniť zobrazovanie alebo nezobrazovanie reklám, pretože o reklamu sa stará firma Automattic, ktorá ju používa na udržanie systému zdarma
  • niektoré obmedzenia sa dajú odstrániť po prijatí do VIP programu, ktorý stojí od 500 dolárov mesačne (5 tisíc dolárov mesačne v roku 2017 + 15 000 dolárov za nastavenie blogu) alebo od 15 000 dolárov ročne za každý takýto blog

Výhody riešenia cez otvorený systém WordPress.org

  • možnosť upravovať vzhľad (pridávať, meniť, mazať…)
  • možnosť upravovať zásuvné moduly
  • skvelá komunita
  • úplná kontrola nad správaním systému a možnosť si všetko preprogramovať

Nevýhody riešenia cez otvorený systém WordPress.org

  • potrebujete dobrý hosting, za ktorý musíte platiť (vo všeobecnosti 100-200 korún/4-7 eur mesačne)
  • potrebujete nejaké technické vedomosti pre beh a nastavenie
  • musíte sa starať o zálohovanie a aktualizácie (ak to nerobí váš hosting)

Pre viac informácií navštívte (anglicky):
http://en.support.wordpress.com/com-vs-org/

Pre viac informácií zadarmo o tom, kde zoženiete slovenskú alebo českú verziu systému WordPress, ako ju nainštalujete, aký hosting a pre ďalšie užitočné informácie odporúčam moju brožúrku “Ako si urobím vlastný blog“.

(Obrázok od alpha du centaure)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Jeden pekný komentár

[…] tém, s kopou efektných pluginov… – a preto znamenal voľbu číslo jedna i pre mňa. Na Rozhľadni sa spomínajú len tri jeho nevýhody: potreba dobrého (a preto pravdepodobne plateného) hostingu […]

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »