Čítate: Hodí sa viac tém na jeden blog?

4

Z e-mailu dnes vyberám:

Chcel by som rozbehnúť blog kde by som písal o osobnom, duchovnom rozvoji, biznise, motivácii… Myslíš, že sa to hodí všetko na jeden blog?
Patrik Remeň

V krátkosti: Nie, pretože návštevník zaujímajúci sa len o jednu tému, nebude dostávať dostatočne pravidelne informácie o tom, čo ho zaujíma. Nebude vedieť, čo tam dnes čakať a keď tam párkrát nájde niečo iné ako by čakal (napríklad biznis namiesto duchovna alebo opačne), tak si radšej nájde špecializovaný blog…

Dlhšia odpoveď: Pozrime sa na klady a zápory oboch stratégií a pre koho sa ktorá hodí.

Pozitíva blogu s mnohými témami

Najväčšou výhodou tohto modelu je, že ak sa dostanete na určitú úroveň popularity, budú na vás odkazovať stránky s rôznym zameraním. To vám umožní umiestňovať sa na popredných priečkach v Google na takmer akékoľvek kľúčové slová. Tým môžete automaticky získavať ďalších návštevníkov.

Ak máte aj doménu, ktorá je všeobecná, tak máte ďalšiu výhodu. Môžte pridávať alebo uberať témy bez nutnosti toho, že by ste museli vždy nanovo budovať nejakú značku.

Príklad tohto modelu sú stránky ako Wikipédia alebo filmové databázy.

Negatíva blogu s mnohými témami

Aby sa takýto blog stal úspešný, musel by to byť portál. To vyžaduje obrovskú investíciu času, energie a financií.

Dizajn, ktorý by celú štruktúru podporoval, by bol asi najmenšou investíciou. Potrebovali by ste totiž rôznych autorov, ktorí by udržovali rôzne sekcie portálu aktuálne.

Ak by sa do toho púšťal človek sám, skončilo by to pravdepodobne s podpriemernými výsledkami a vyčerpaným autorom…

Výhody viacerých blogov s jednou témou

Blog s jednou témou oveľa ľahšie priláka a udrží verných návštevníkov. Čím presnejšie vymedzené zameranie, tým ľahšie blog presvedčí náhodného návštevníka, aby prišiel aj zajtra alebo aby sa prihlásil k odberu RSS alebo emailového spravodajcu.

Tiež ako autor presne viete, o čom dnes budete písať a nemusíte sa najskôr rozhodovať, akej kategórii sa dnes venovať a podobne.

Cez blog so zameraním na jednu tému (“nikový blog”) sa tiež ľahšie dá zarobiť. Poskytovatelia reklamy totiž majú radi, keď vedia kontrolovať, kto uvidí ich reklamu.

Nevýhody viacerých blogov s jednou témou

Nevýhoda viacerých blogov môže spočívať v manažmente viacerých hostingov, dizajnov a správe. I keď je pravdou, že najnovšia verzia systému WordPress už podporuje viacero blogov na jednom hostingu a jednej inštalácii. Tým sa dá minimálne uľahčiť správa a aktualizácie systému, na ktorom blogy bežia.

Ďalšia nevýhoda je v tom, že si môžte zameranie rozostriť až priveľmi, pretože musíte každý blog propagovať zvlášť a zvlášť tvoriť aj obsah. Tak môžte skončiť rovnako rýchlo, ako ste začali.

Zhrnutie

Portál alebo viacero nikových blogov? Rozhodnutie je na preferencii každého z vás.

Ak ste sám, zvoľte si top tri témy. Založte si 3 blogy a píšte na ne. Po čase zhodnoťte, ktorý blog vás uspokojuje najviac. Ten si nechajte. Zvyšné dva môžte s kľudom “zatvoriť”.

Tiež som toho názoru, že najlepšie je robiť len jednu vec naraz. Napríklad sústrediť sa na vývoj vzhľadu, fungovania a obsahu pre jeden blog, pretože “veľakrát nič umorilo aj osla”…

Tu na blogu nájdete i príspevok o tom, ako si vybrať tému blogu alebo ako si vybrať viac tém pre jeden blog.

(Obrázok od yeowatzup)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (4)

Martin, myslím, že jedna téma na blog je akurát. No zároveň verím, že aj blog, ktorý sa zameriava na jednu hlavnú tému, môže zasahovať aj do príbuzných kategórií, ktoré môžu rozšíriť obzory publika a zároveň neodbočia od podstaty blogu.

Reaguj na tento komentár

@Muro: Len aby sa to potom s tým zasahovaním do príbuzných kategórií neprehnalo 🙂

Reaguj na tento komentár

Podľa mňa je najlepšie je sa venovať iba jednému tématickému blogu a poriadne. Už aj dva blogy dajú zabrať, nie to ešte tri, alebo viac…Ináč dobrý článok.

Reaguj na tento komentár

Zdravím, úplne super článok, ja ani neviem ako som sa sem dostal, bol som 2x na webinari, proste želám veľa zdaru, mám o blogovaní aj knižku, volá sa nové pravidlá marketingu, pri tom všetkom čo robím si teraz neviem nájsť čas na vlastný blog, aj keď už dlho po tom túžim, určite by som rád spolupracoval ak by bolo možné, so známym máme stranku životný úspech, kto chce ľahko si ju nájde na google 🙂 Prajem pekný deň 😉

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »