Čítate: Čo je product launch? Alebo: Ako zvýšiť svoje tržby 10 násobne

Čo je product launch?

Keď sa pripravujete na štart do vesmíru, sedíte na chystanej veľkej explózii.
Sally Ride (prvá Americká žena vo vesmíre)

Každý z nás to pozná. Keď Apple uvedie nový iPhone, tak po víkende hlási 10 miliónov predaných kusov.

Keď sa otvorí nová reštaurácia, o ktorej sa pošepkávalo posledný mesiac, tak je prvý deň preplnená a obsluha nestíha.

Keď sa na internete zjavia 4 videá a potom sa začne predaj kurzu, hlásia tvorcovia rekordné zisky.

Každý z nás pozná product launch z praxe. Iba si neuvedomujeme, že sme jeho súčasťou. Product launch opisuje uvedenie produktu na trh. Je to moment, od ktorého zákazník získava prístup k predávanej veci.

Osobne robím product launche od roku 2006. Manažoval som uvádzanie rôznych potravín, kníh a eventov na trh. Vtedy to bolo bez toho, že by som do hĺbky vedel, že sa to  volá launch alebo bez toho, že by som detailne vedel o procesoch, ktoré sa za ním skrývajú. Klienti to tak chceli, tak sme to tak spravili…

Od roku 2009 robím launche aj na internete. Začínali najmä na tomto blogu. Odvtedy sa každoročne účastním v zákulisí alebo vystupujem aspoň v 3 launchoch ročne.

Málo ľudí to vie, ale môj úplne prvý launch v roku 2009 dopadol úplne katastrofálne. Bol som taký nadšený uvedením môjho seminára na trh, že som zabudol na jednu kľúčovú vec.

Seminár bol pre tých, čo sa chcú stať podnikateľmi. Rozhodol som sa, že sa zameriam na študentov a naučím ich, ako sa môžu stať podnikateľmi. Spravil som teda 3 videá, spustil predaj a nič sa nedialo.

Na čom som zabudol? Na prieskum trhu: Kto má menej peňazí ako študenti???

Odvtedy každý product launch obsahuje časť, kedy si zistím niečo viac o mojich budúcich zákazníkoch.

Launche, ktoré v súčasnosti robím pre seba alebo pre iných, pravidelne vygenerujú za pol dňa viac ako priemerný človek zarobí za rok. Dnes už launch nie je len nejaká udalosť. Je to proces. Proces, ktorý nie je náchylný na výkyvy trhu alebo na to, že sa niektorá časť launchu totálne pokazí.

Cieľom tohto procesu je vytvoriť u ľudí nadšenie a náklonnosť k vašej značke. V takej miere, aby boli pripravení nakúpiť.

Pokiaľ budete robiť launch, odporúčam vám mať vo firme človeka zodpovedného za launch. Je to náročná udalosť z toho pohľadu, že behom launch týždňa predáte toľko, čo bežne za rok. Na prvý pohľad to vyzerá ako skvelá vec, avšak treba si uvedomiť, že rovnako, ako sa zvýši množstvo zákazníkov, zvýši sa aj nápor na výrobu, podporu, distribúciu a podobne. A celá reťaz je len taká silná ako jej najslabší článok.

Ten, kto je zodpovedný za launch, môže dohliadať na to, že sú všetky launch procesy na mieste a funkčné (prieskum trhu, spomínate?) 🙂 a zároveň aj na to, že spustíte všetky súčasti procesu v správny čas a na nič nezabudnete.

Tento proces má ešte jednu obrovskú výhodu: Raz sa vytvorí a potom sa dá „klonovať“. Niektorí z vás možno videli môjho klienta menom David Kirš. Každoročne uvádzal na trh novú verziu svojho kurzu.

Na začiatku spolupráce sa pripravili emaily, obsahy videí, komunikácia s partnermi a ďalšie. Dnes stačí tieto veci už len „vytiahnuť zo šuflíka“ a potom znova a znova použiť… a (v jeho) prípade vidieť miliónové príjmy…

Rovnako som mal tú česť spolupracovať s ľuďmi, ktorí konzultujú s Apple alebo inými firmami na Slovensku, v Česku alebo zahraničí.

Ako vidíte, jedná sa o systém, ktorý funguje u ľudí, ktorí sú dnes neznámi a po pár launchoch sú lídrami vo svojom odvetví.

Pokiaľ ešte túto techniku uvádzania produktov na trh nevyužívate, venujte jej čas a niekoľko myšlienok. Možno zistíte, že sa do vášho podnikania hodí rovnako, ako eshop, obchodní zástupcovia alebo iná reklama.

Upozornenie na záver: Túto metódu nezvažujte, pokiaľ nie ste pripravení akceptovať 10 násobné zvýšenie predajov. Ľudia myslia síce na peniaze, avšak pred tým si overte, že máte dosť ako výrobnej a distribučnej kapacity, tak aj ľudí, ktorí zvýšené predaje dokážu zastrešiť.

Môžete prejsť aj na stránku s kontaktami, zanechať mi na vás email a môžeme sa porozprávať o launchi na mieru pre vás.

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »