Čítate: Na čo „kašlať“ pri blogovaní?

8

Snažíte sa blogovať. Dávate do toho každú voľnú minútu. Ste radi za všetky dva komentáre, čo sa vám tam doteraz objavili. Naraz sa zjaví niekto, kto u vás zanechá negatívny komentár. Vlastne ešte lepšie: Na začiatku bude týchto ľudí viac ako dosť.

Čo teraz? Máte na výber: Necháte si „sypať popol na hlavu“ na vlastnom pieskovisku a ešte k tomu verejne alebo komentár vymažete a riskujete, že vás obvinia z cenzúry. Čo urobíte?

Ak niekto zanechá na tomto blogu komentár „Pekná blbosť“ alebo podobne, pravdepodobne ho zmažem. Kľudne si nechajte len tie komentáre, ktoré vám pomôžu.

Kašlite na pravidlá o dĺžke článkov

Máte radi dlhé články? Máte radi krátke články? Kašlite na pravidlá o dĺžke. Píšte články také dlhé, ako sa to hodí. Možnože vám stačí len nadpis a jedna fotka, na ktorej zakrúžkujete niečo zaujímavé. Vaše príspevky kráťte, ako sa to len dá.

Je príspevok stále dlhočizný? Potom je lepšie napísať seriál, ktorý uverejníte na viackrát. Viz. napríklad séria o farbách:

  1. Ako na nás farby vplývajú?
  2. Vplyvy teplých farieb vo web dizajne
  3. Ako vplývajú chladné a neutrálne farby?
  4. Aké farby zvoliť pre moju stránku?

 

Kašlite na oficiality

Buďte osobní. Nepíšete predsa objektívne stanovisko do novín. Kľudne vyjadrite svoj názor a nechajte čitateľov diskutovať. Používajte „normálne“ slová, pretože tým odborným budete rozumieť asi len vy sami…

Kašlite na názory čitateľov

Samozrejme, že len do určitej miery. Ak budú chcieť čitatelia na blogu o blogovaní informácie o futbale, neprepadnite! Ak sa však budú pýtať na najlepší systém na blogovanie a nebudete taký článok mať, viete, že ste na niečo zabudli…

Všeobecne totiž platí, že čitatelia blogu NEVEDIA, čo chcú. Neodporúčam preto, aby ankety alebo komentáre výrazne menili smer blogu. U mňa občasnými anketami zisťujem pomer, v akom budem písať do rôznych kategórií. V žiadnom prípade výsledok nejakej ankety neovplyvní ďalšie smerovanie blogu.

Avšak čitateľ sa musí cítiť, že má možnosť rozhodovať! Či už cez hlasovanie, komentáre alebo inak. On však určite nemôže vedieť, kam má smerovať blog niekoho iného – on ho totiž nepíše.

Preto treba mať plán smerovania blogu už pred začatím a držať sa ho.

Na záver: kašlite na zlé nadpisy 🙂

Vedeli ste, že niektoré denníky majú ľudí špecializujúcich sa na nadpisy? Týmto ľuďom platia dokonca viac, než autorom článkov, ku ktorým tie nadpisy idú. Dúfam, že teraz si už dobre premyslíte váš ďalší nadpis a oslovíte ním tak čo najviac ľudí.

Čo by ste pridali? Na čo „kašlete“ vy?

(Obrázok od sillydog)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (8)

Radu o dĺžke článku treba brať opatrne, dôležité je, aby tá dĺžka bola primeraná, alebo radšej sa držať zásady – menej je niekedy viac. Dôležité sú funkčné odseky, nie príliš dlhé.
Na formátovanie textu blogu sa treba pozerať trochu inak ako na tlačený text.
Nadpisy, to je naozaj kapitola sama o sebe, sú ťažiskom témy, ale aj reklamou na obsah. Len nesmú klamať a vzbudzovať prehnané očakávania (ak nejde o sklon k bulváru)…

Reaguj na tento komentár

No iste, všetko záleží od zamerania blogu. Tu sa zväčša myslí na “zarábajúce”, ale sú aj také, pre zábavu a mnoho iných zameraní…

Reaguj na tento komentár

@wabt: Ďakujem za spomenutie odsekov. Presne tento tip spomínam aj v príspevku http://www.rozhladna.sk/zaciname/zoznam-na-kontrolu-clanku/

Ohľadne nadpisov: Ide o to, či chceš čitateľov veľa alebo kvalitných. Teda prenesene: robíš bulvár alebo niečo seriózne? 🙂

Reaguj na tento komentár

Rád by som v tomto mojom komentári položil dôraz na tvoju myšlienku o tom, že treba používať normálne jednoduché slová. Toto je rada nad zlato. Písať treba jednoducho a odborné termíny vysvetliť. Buď v zátvorke alebo odkazom na Wikipédiu.

Tento článok je skvelý :).
Martin, myslíš, že aj na SK sú ľudia, ktorí sú platení iba za upravovanie nadpisov? 🙂
(ako sa volajú odborným termínom? 😀 )
Johny má blog, ktorý naposledy zverejnil: Rozprávanie – 1 ročník SŠ

Reaguj na tento komentár

@Johny: Som rád, že sa páčil. Mal som pôvodne nachystaný iný príspevok a tento som uprednostnil i keď som si nebol istý, že či je “doladený”.

Či sú aj u nás títo ľudia neviem. Myslím si, že sa u nás snažia všade šetriť, takže tie nadpisy, čo vidíme u nás tvoria autori niekde za behu. Veď si zober, že taký New York Times má 350 ľudí na výplatnej páske a u nás keď je niekde 35 je to veľa… 🙂

Odborný termín? Keď neexistuje, tak navrhujem nadpisotepec 😎

Reaguj na tento komentár

@Martin: Tak ale NY Times má iste väčšiu čitateľskú základňu a iné taxy za reklamy, ako naše médiá :). Ale určite aj tie naše majú nejakých editorov, pre ktorých je kontrola nadpisov v popise práce. Mal by som to nejako zistiť 😀

Pekný termín, sa mi marí, že v AJ sa títo nadpisotepci volajú headline killers, ale nie som si istý 🙂
Johny má blog, ktorý naposledy zverejnil: Rozprávanie – 1 ročník SŠ

Reaguj na tento komentár

S tými komentármi by som bol opatrný. Už niekedy dávno som čítal, že komentár je vlastne výrokom danej osoby a ako taký spadá pod ochranu autorských práv (copyright). A zmazať len tak príspevok teda neodporúčam, ak teda neporušuje nejaké základy dobrých mravov alebo teda nie je vyslovene negatívny alebo mimo tému, čo sa môže podchytiť v pravidlách prispievania komentárov. Negatívny ale konštruktívny príspevok teda nemazať, ale negatívny príspevok bez náznaku nápravy či trochy konštruktivizmu, je vlastne len urážkou a taký by som zmazal. Inak to právo má len autor komentáru.

… no je to námet na diskusiu. 😎
Vlado má blog, ktorý naposledy zverejnil: Majstrovstvá Sveta &8211 Guarne

Reaguj na tento komentár

@Vlado: Práve preto mám pravidlá používania web stránky 😉

Inak to ohľadom negatívneho príspevku a konštruktívnej kritiky sa tu už v minulosti riešilo a došli sme k záveru, že konštruktívna kritika nie je negatívny komentár. Do negatívnej kategórie spadajú výroky ako “pekná blbosť” 😎

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »